“SO FAR SO GOOD”: Festschrift in Honour of Erzsébet Barát

Cím“SO FAR SO GOOD”: Festschrift in Honour of Erzsébet Barát
Közlemény típusaKönyv
A kiadás éve2023
SzerzőkKérchy, Anna, and Irén Annus
KiadóTNT E-Books
VárosSzeged
ISBN978-963-306-916-5
Kulcsszavakcrossdressing, feminista irodalomkritika, gender studies, nemi sztereotípiák, szexizmus, társadalmi nem
Összefoglalás

Jelen kötetben pályatársai, kollégái, volt tanítványai tisztelegnek Barát Erzsébet, a feminista kutatás jelentős hazai alakjának életműve előtt. A széles spektrumú, több tudományterületen is átívelő szövegek hűen tükrözik az ünnepelt eddigi tevékenységének széles merítését, interdiszciplinaritását, kurrens és izgalmas jellegét. A tanulmányok változatos médiumok, műfajok, reprezentációs platformok - irodalom, film, fotó, festmény, színház, politika, humor, memoár - tükrében villantják fel a társadalmi nemek tudományának sokszínűségét és értelmezői attitűdjeinek tétjeit.

Chapters

Előszó

Irén Annus, Anna Kérchy

9-10. p.

“The National Eye of Conscience:” Dorothea Lange’s Images of the Japanese Internment

Irén Annus

DOI: 

11-22. p.

Brüsszeli szankciók és a „mi” és „ők” csoportjai: Barát Erzsébet születésnapjára

Eszter Berán

DOI: 

23-26. p.

„Fennakadni az írott szó horgán": A nők és az olvasás

Lilla Bolemant

DOI: 

27-42. p.

Charlotte Perkins Gilman Magyarországon – És ami mögötte van (Elvhűség és „elvhűtlenség” egy életműben)

Enikő Bollobás

DOI: 

43-57. p.

Ellenkező nem? A nemekkel kapcsolatos tudományos mítoszokról

Csilla Dér

DOI: 

59-69. p.

Contemporizing Passing in Black and White: Rebecca Hall’s Larsen Adaptation

Éva Federmayer

DOI: 

71-82. p.

Más hogyan nem fél: Barát Zsazsának, Mesterházi Mónika Nem félek (2021) című verseskötete kapcsán

Judit Friedrich

DOI: 

83-94. p.

“An Investment in the Future”: A Critical Linguistic Analysis of the 2022 Political Program of the “United for Hungary” Alliance

Mehdi Galiére

DOI: 

95-109. p.

A zsidó nő (h)arcai

Ágnes Huszár

DOI: 

111-116. p.

Barátság és szeretet/vágy nők között, Platóntól a mai filmig

Mária Joó

DOI: 

117-125. p.

Asszimilációs identitáskrízis Erdős Renée Az új sarj című önéletrajzi regényében

Judit Kádár

DOI: 

127-140. p.

„Pillantok és sóhajtok. Én egy fotó vagyok.": A női tekintet lehetőségei a feminista szubjektumelmélet és Drozdik Orshi művészetének tükrében

Anna Kérchy

DOI: 

141-162. p.

Gendergate: Hillary Clinton e-mailjei és a szivárogtatás társadalmi neme

Nóra Koller

DOI: 

163-184. p.

Emlékezetkonstrukció a múzeumi térben: Emlékezetmunka és Leslie Tillett Mexikó meghódítása című faliszőnyege a Denveri Szépművészeti Múzeum Áruló, túlélő, ikon: Malinche hagyatéka című kiállításán

Ágnes Zsófia Kovács

DOI: 

185-194. p.

Átöltözés és nemi szerepcserék az angol reneszánsz színházban

György Endre Szőnyi

DOI: 

195-206. p.

Mária a gyermek Jézussal: Czene Márta festményéről születésnapra

Erzsébet Tatai

DOI: 

207-215. p.

A feminista humor lehetőségei

Zsófia Anna Tóth

DOI: 

217-226. p.

Erzsébet Frank, the Cosmetician Deported from Miskolc to the Junkers-Markkleeberg Concentration Camp, Who Wrote a Camp Diary in Verse in the Style of János Arany

O Louise Vasvári

DOI: 

227-255. p.

Webcímhttps://ebook.ek.szte.hu/index.php/btk-tnt-kutatocsoport/catalog/view/131/267/805