Magyar társadalmi egyenlőtlenségek 2018

Olvasási idő
1 minute
Eddig olvastam

Magyar társadalmi egyenlőtlenségek 2018

április 03, 2018 - 09:47
A következő infografikán a 2009-es és 2015-ös európai eredményeket jelenítettük meg. Az európai országok híreiben körülbelül minden negyedik megjelenített alany nő. Magyarország esetében ez 2015-ben 21% volt.

Egyenlőség (Fotó: Pixabay)

Egy társadalom nemek közötti egyenlőtlenségi viszonyairól árulkodik, hogy a különböző sajtóhírekben milyen arányban láthatunk nőket. A nők hírekben tapasztalható alulreprezentáltsága is azt fejezi ki, hogy a nők hangja kevésbé számít és kevésbé hallatszik a közbeszédben és a nyilvánosságban. Ezt a képet árnyalja tovább az, hogy mely témák esetében különösen alacsony a megszólaltatott vagy megjelenített alanyok között a nők aránya. - olvasható az Új egyenlőség blogjában.

A Global Media Monitoring Project keretében 1995 óta ötévente végzik egy kijelölt napon a világ számos országában a TV, rádió, nyomtatott és elektronikus sajtó híreinek tartalomelemzését. Magyarországon a Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetség koordinálja az adatok felvételét és elemzését, melyre legutóbb 2015. március 25-én került sor. A hazai kutatást Sáfrány Réka koordinálta.

A következő infografikán a 2009-es és 2015-ös európai eredményeket jelenítettük meg. Az európai országok híreiben körülbelül minden negyedik megjelenített alany nő. Magyarország esetében ez 2015-ben 21% volt. Különösen alacsony a női alanyok aránya a politikai és gazdasági hírekben, vagyis a klasszikus értelemben vett hatalmi területeket érintő tudósításokban. Ez egyrészt leképezi a nemek között meglévő hatalmi egyenlőtlenségeket, másrészt a médiareprezentációt a világ tükreként felfogó értelmezésben egyúttal meg is teremti azt a valóságot, melyben nők és férfiak egyenlőtlensége magától értetődő természetességgel jelenik meg.

Forrás: http://ujegyenloseg.hu/rolad-nem-szolnak-a-hirek-veled-nincs-tele-a-sajto-nok-aranya-a-hirekben/

Egyszeri adomány

Make Adomany a Nokert Egyesuletnek (Nokert.hu)



Miért nem érdemlik meg a nők a valódi kikapcsolódást?

július 31, 2009 - 20:38

Mik is ezek a „jótanácsok”? Egy részük tipikusan a külső megjelenéssel való foglalkozás témakörébe sorolható. Más részük arra buzdít, hogy töltsünk esetenként több időt barátnőinkkel, cseverésszünk velük, hanyagoljuk egy-egy napra a házimunkát, vagy flörtöljünk (persze szigorúan csak akkor, ha nincs senkink). A cikkírók feltételezik, hogy nekünk, nőknek állandó bűntudatot okoz, ha édességet eszünk, ha nem sportolunk eleget, vagy ha sminkeljük/nem sminkeljük magunkat.

A női magazinok propagandája és az eredmények

január 07, 2010 - 11:55

Az aktuális „szerelmi” partner erőn és természetes vágyakon felüli, egyoldalú kiszolgálásának propagálása újabban nem áll meg az ágynál és az ágyéknál, s az összes dugható lyuk repertoárja mellett utóbb a teljes női egyéniség lelketlen bedarálására törekszik. Szomorú ezt látni annak tudatában, hogy a média mekkora hatást gyakorol a felnövekvő generációkra.