Egyiptom - Magyarország párhuzam, és a Nőgyűlölet

Figyelem! Új ablakban nyílik meg. PDFNyomtatásE-mail

 

http://index.hu/kulfold/2011/01/28/soha_nem_latott_tuntetesek_egyiptomban/most_jo_nonek_lenni_egyiptomban/

"A BBC egy, a Tahrír téren napok óta tüntető nőre hivatkozva azt írja, hogy az egyiptomi változások egyik legfeltűnöbb folyománya a nőknek adott nagyobb tisztelet. Az országban a január 25-én kezdődő zavargások előtt gyakori volt a helyi és külföldi nők molesztálása – ha máshogy nem, legalábbis a szavak szintjén. Ez azonban mintha azóta teljesen eltűnt volna az egyiptomi társadalomból."

AHA. EHHEZ KÉPEST:

 

http://index.hu/kulfold/2011/02/16/brutalis_szexualis_tamadas_aldozata_lett_kairoban_a_cbs_riportere/

"Amerikai kórházban ápolják Lara Logant, a CBS 39 éves riporterét [1], aki brutális szexuális támadás áldozata lett Kairóban, jelentette az amerikai tv-társaság híradója.

A tudósító Hoszni Mubarak lemondása után a kairói Tahrir téren dolgozott az ünneplő tömegben, amikor a tv-stábot és a biztonságiakat egy csaknem kétszáz fős csoport vette körbe. Logant társaitól elszakította és elragadta a tömeg, és a tolongásban - mint a CBS közleménye fogalmaz [2] - "brutális és huzamos ideig tartó szexuális támadás és ütlegelés" áldozata lett.

Az újságírónő [3] végül egyiptomi nők egy csoportja és csaknem húsz egyiptomi katona beavatkozásának köszönhetően szabadulhatott az agresszív tömegből.

Logan újra csatlakozhatott a CBS stábjához, és még szombaton az Egyesült Államokba repült.

Egyiptomban január 30. óta 140 újságíró sebesült meg vagy halt meg erőszakcselekmények következtében."

 

http://onthespot.blog.hu/2011/02/20/cseke_eszter_s_takacs_andras_on_the_spot_spektrum_tv_tahrir_egyiptom_zaklatas_forradalom?fullcommentlist=1#comments

„Sodrodtunk tovabb, es mire felfogtuk, hogy csak ferfiak vannak korulottunk, mar keso volt. Meg akkor sem aggodtam, mikor az elso kez megfogta a fenekemet. Persze, szar erzes, de ez otthon egy szorakozohelyen is siman elofordul. Gondoltuk, ha mostantol Andris elott megyek es fogom a kezet, megusszuk a tovabbi kellemetlensegeket. Hulyek voltunk, csapdaba kerultunk, olyan szorosan fogtak kozre minket a ferfiak, hogy se elore, se hatra nem volt menekves. Egyre tobb kezet ereztem a testemen. Agresszivan markolasztak. Probaltam arra fordulni, ahonnan a tamadast ereztem, szitkozodtam angolul, azt hittem ez majd mukodik. Egyre tobben fogdostak, fogyott a levego, tudtam, hogy nem szabad panikba esni, nem szabad hagyni, hogy elsodorjanak minket egymastol. Ha elsodornak, ramveti magat az agressziv tomeg es a forgatas elso napjan ugy vegzem majd, mint a CBS riporternoje, akit gyakorlatialg nyilvanosan megeroszakoltak.

Valoszinuleg az is pont igy kezdodott, aztan elsodortak a ferfi kollegaitol... Mar lattuk magunk elott par meterre a korlatot, amin ha sikerul atmasznunk, valoszinuleg megmenekulunk. Andris mogottem volt vegig, szoritottam a kezet, ha egy pillanatra el kellett engednem, kapkodtam utana. Ilyenkor megfogtam valamelyik tapogato kezet, probaltam lerazni oket magamrol, hiaba. Egyszer sikitottam is. Olyan erosen csipkedtek a mellemet, kapartak, markolasztak mindenhol... Fogalmam sincs, mennyi ideig voltunk bent. Probaltam folfele nezni, lelegezni es arra koncentralni, hogy ne essek panikba, ne keruljek a foldre, mert akkor vegem. Aztan egy ferfi felemelt a korlatra, kirangatott a duhongo tesztoszteron erdobol, Andris hatulrol nyomott felfele. Vegul ot is kihuztak. Ketten voltunk, megvolt mindenunk. Remegett kezem labam a megalaztatastol. Azt csak egy no tudja, hogy milyen erzes, ha illetektelen kezek markolasszak a husat es meg akarjak baszni. Az egyik fiut arcon vagtam, kesobb, mikor mar "tul voltunk rajta", sajnaltam, hogy nem huzhatok be legalabb meg egynek. Agressziot, duhot, kiszolgaltatottsagot ereztem.”

 

http://index.hu/kulfold/2011/02/19/ossznepi_drogozas_miatt_marad_ki_jemen/

"A jemeni társadalmi érintkezés egész szerkezete nagy részben a drog fogyasztására épül (a mezőgazdasági termelésről nem beszélve), és ez a jelenség ebben a kizárólagos formában világritkaság. Az országban ugyanis minden ivarérett városi férfi drogozik, méghozzá olyan kábítószerrel, ami egy rövidebb eufóriás szakasz után lajhárrá teszi őket. Egy országot, ahol délután férfi nem nagyon dolgozik, kivéve, ha khatárus. A városi függő férfiak Jemenben és Szomáliában családjuk összes bevételének legnagyobb részét kedvenc cserjéjükre fordítják.  Ugyanez a khat az eleve szegény városi lakosságot viszont végképp megfosztja minden készpénzétől, ugyanis elterjedtsége ellenére egyáltalán nem olcsó. A nők a vesztes ágra kerülnek ugyan, de ezekben a társadalmakban khat nélkül is borzalmas lenne nekik, a délutánra lekókadó családfő pedig szerencsés esetben legalább nem annyira agresszív."

 

És mielőtt eszünkbe jutna nekiállni muszlimozni, az is jusson eszünkbe, hogy mennyire erőltetik manapság, hogy milyen jó ma Magyarországon nőnek lenni, mert hogy egyenjogúság van, meg minden. És jusson eszünkbe az is, hogy érdekes módon mégis csak szükség van erre a blogra, mert a rendőrségek-bíróságok az égvilágon nem csinálnak semmit a nemi erőszak-járvány ellen, a belügyminiszter kijelenti, hogy márpedig gyermekprostitúció nincs, mert minden kiskorú prostituált önként és dalolva teszi magát kurvává, és hogy félmillió alkoholista országa vagyunk. És az ország 15 éven felüli lakosainak 34%-a dohányzik.

 

http://www.termeszetvilaga.hu/szamok/tv2005/tv0504/csermely.html

"Péter! Mondhatok valamit? Kezd elegem lenni a gyenge kapcsolataidból. Nincs semmi más, amiről írni tudnál?" Honnan találtad ki, Kekec, hogy témát váltok? Az erős kölcsönhatások következnek. White és Houseman (2003) a tradicionális afgán és közel-keleti társadalmakat elemezték (Irakot és a Balkán bizonyos részeit: Albániát, Koszovót is nyugodtan ide lehet számolni). Ezek a társadalmak igen elkülönülő modulokat formálnak, ahol a modulokon belüli kapcsolatok rendkívül erős kölcsönhatások formájában vannak jelen. Még az apróbb konfliktusok is igen könnyen háborúhoz vezethetnek, ahogy a modulok ellentétes táborokra oszolnak a társadalomban meglévő törésvonalak mentén. A csoportokra szakadt, tradicionális afgán és közel-keleti társadalmakban az asszonyoknak otthon a helyük. Ha ki is jutnak az utcára, kapcsolatokat (pláne új, gyenge kapcsolatokat) nem kereshetnek, hiszen azt a házastársi hűség megsértésének kísérleteként értékelnék a család többi tagjai. Így e társadalmak ügyesen kivonták a forgalomból az egyik legősibb és legsikeresebb stabilizáló erőt, a nőket. A csoportokra szakadt társadalom önmagában is instabil (Degenne és Forse, 1999). Ha az ilyen társadalomból még a női stabilizáló erőt is elvesszük, az eredmény robbanásveszélyesen instabil társadalom lesz (White és Houseman, 2003). Példaként egy közismert történetet említenék: a Rómeó fiú esetét a Capulet Júliával. Képzeljük csak el azt a helyzetet, amikor a Capulet és a Montague nagymamik együtt kötögethettek volna. Ahogy szó szót követ, az egyik nagyi elpletykálja a többinek, hogy ez a Rómeó gyerek már megint a Julis körül legyeskedik. A másik nagyi rákontráz, hogy gyönyörű dalokat is énekel neki. Nem telik bele fél óra, és az egész csapatot rázza a zokogás, hogy egy ilyen szép pár miért nem lehet egymásé, merthogy azok a megátalkodott férfiak állandóan vívni akarnak. Ez az a pillanat, amikor első nagyink feláll, kicsavarja a zsebkendőjét, és határozottan kijelenti: Márpedig a Rómeó gyerek elveszi a Julist! Kész. A tragédiának lőttek, szegény William meg mehet a Földnek azon részeire egy jó sztoriért, ahol a társadalmi szokások nem engedik, hogy a nagyik együtt kötögessenek.

 

Két megjegyzés még ide kívánkozik. Szeretném leszögezni: nem állítom, hogy a nők szerepe a társadalomban a kötögetés és a pletykálkodás lenne. A leírtakkal csak azt kívántam hangsúlyozni, ha valaha egy hímsoviniszta disznó6 lenéz akárcsak egy nőt is azért, mert az utóbbi "trécseléssel veri el a drága időt", akkor nemcsak a társadalom és saját stabilitását ássa alá, hanem az evolúció által sok százezer év alatt nagy nehézséggel kitalált egyik fontos vívmányt is lábbal tiporja. Hím polgártársaim! Ideje elkezdenünk észhez térni. A második megjegyzésem talán még ennél is fontosabb. Remélem, az Olvasó tett már egy jelet e bekezdéshez, és becsillagozta magának, hogy a nők stabilizáló szerepe a Föld jelenlegi összes fontos konfliktuszónájából hiányzik. A nők jogaiért (trécselést is beleértve) vívott küzdelem tehát nem nagylelkű cselekedet a hímtársadalom elnézőbb tagjai részéről, hanem elképesztően fontos pontja annak, hogy megmentsük a Föld stabilitását."

Hozzászólások (35)Add Comment
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, február 21, 2011
A férfiak nem trécselnek, nem pletykálkodnak.
Soha.smilies/tongue.gif
dudette
...
Írta: dudette, február 21, 2011
Nem igazán tudom értelmezni ezt a cikket. A nők stabilizáló szerepéről szóló rész érdekes (ebben a témában nagyon tudom ajánlani ezt a TED-előadást: http://www.ted.com/talks/zainab_salbi.html), de nem értem, hogy kapcsolódik a CBS riporterének megerőszakolásához. Mint ahogy azt sem értem, ott, ahol Mubarak-pártiak zaklatnak, esetenként gyilkolnak újságírókat (is), hogy lehet szó "nőgyűlöletről" - az, hogy erőszak következtében 140-en megsebesültek, ill. meghaltak, nők ugyanúgy, mint férfiak, azért, mert a nyugati médiát képviselik, nem nőgyűlöletet jelent. És mi van a békésen tiltakozókkal, nőkkel, férfiakkal, akiket a saját kormányaik mészárolnak le? Azt sem értem, a fent említett eseteket hogy lehet általánosítani egy egész országra ("Egyiptom - Nőgyűlölet"). Etnocentrista ideológia egy feminista honlapon?! És mi van a rengeteg tiltakozó egyiptomi nővel, akik aktívan hozzájárultak - éppúgy, mint férfitársaik - a Mubarak-kormány megdöntéséhez? Hány országban látunk még nőket, akik sikerrel küzdenek elnyomóik ellen? Remélem - úgy tűnik -, majd egyre többet. Minden nő, minden elnyomott kisebbség számára felszabadítóan kell, hogy hasson ennek a küzdelemnek a látványa. Vagy éppen a manamai kórházban dolgozó női és férfi orvosok kitartó munkájának látványa, amivel a súlyosan sérült, lőtt sebes betegeket ápolják éjt nappallá téve. Erről miért nem írtok cikket?
dudette
...
Írta: dudette, február 21, 2011
Plusz infó, ami valahogy az index cikkéből is, innen is kimaradt:

On 3 February 2011, Time magazine reported that while covering the Egyptian Revolution, Logan and her crew were arrested by the Egyptian army in Cairo on suspicion of being Israeli spies.[16][17] Logan later said of the incident: "We were not attacked by crazy people in Tahrir Square. We were detained by the Egyptian army. Arrested, detained, and interrogated. Blindfolded, handcuffed, taken at gunpoint, our driver beaten. It's the regime that arrested us. They arrested [our producer] just outside of his hotel, and they took him off the road at gunpoint, threw him against the wall, handcuffed him, blindfolded him. Took him into custody like that."[16][18]

Ez a Wikipediáról (https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Lara_Logan), hivatkozott források:

16. # ^ a b Kamer, Foster. "Lara Logan's Egypt Interrogation Tell-All: "The Army Is Not on the Peoples' Side. The Army Is on Its Own Side."". www.esquire.com. http://www.esquire.com/blogs/p...t-5219471. Retrieved 15 February 2011.
17. # ^ "TIME Exclusive: CBS's Lara Logan and Crew Detained in Cairo As Violence Escalates". TIME. 2011-02-03. http://newsfeed.time.com/2011/...escalates. Retrieved 2011-02-15.
18. # ^ "CBS's Logan suffered ‘brutal’ attack in Egypt". Yahoo!. http://news.yahoo.com/s/yblog_...-in-egypt. Retrieved 16 February 2011.

EZT követte aztán a CBS-nek egy nyilatkozata, amiben szerepelt az erőszakos sztori.
dudette
...
Írta: dudette, február 21, 2011
(Azaz:

2011. február 3-án a Time magazin arról számolt be, hogy Logant és stábját Kairóban, mialatt az egyiptomi forradalomról tudósítottak, letartóztatta az egyiptomi hadsereg azzal a gyanúval, hogy izraeli kémek. Logan később azt nyilatkozta az incidensről: "Nem őrjöngő emberek támadtak meg minket a Tahrír téren. Az egyiptomi hadsereg tartott bennünket fogva. Letartóztattak, fogvatartottak, és vallattak bennünket. Bekötötték a szemünket, megbilincseltek, fegyvert szegeztek nekünk, a sofőrünket megverték. A rezsim volt, aki letartóztatott bennünket. A producerünket a szállodája előtt tartóztatták le, fegyverrel levitték az utcáról, nekiszegezték a falnak, megbilincselték, a szemét bekötötték. Így vették őrizetbe.")
Katica
...
Írta: Katica, február 24, 2011
a dőlt betűvel szedett szöveg a saját véleményem, még mindig etnocentristának tartasz?

mi van a rengeteg tiltakozó egyiptomi nővel? el vannak kerítve a tüntetésen.

már ne is haragudj, de tudtommal a cbs riporterét első körben a mubarak-pártiak vették őrizetbe, aztán pár nappal később a lázadók erőszakolták meg a tüntetők kellős közepén, ezt talán mégse kéne a mubarak pártiakra kenni, nem gondolod?

ahogy az onthespot-os lányt sem a mubarak pártiak akarták megerőszakolni, hanem a tüntetők. akármilyen fura, a legtisztább, legdemokratikusabb, legszentebb forradalom kellős közepén is vannak olyan férfiak, akik simán kihasználják a helyzetet, és a tüntetés kellős közepén megerőszakolnak nőket.

hogyan kapcsolódik a cbs-es nő megerőszakolásához a nők stabilitási szerepe? egyszerűen "csak" annyiban, hogy egyszerűen nem volt olyan forradalom, amely tartós lett volna a nők érdekeinek figyelembe vétele nélkül. ja persze, látszólagos demokráciával, meg diktatúrával persze könnyen el lehet sok mindent érni, de az a rendszer nem stabil. ahogy a történtek is mutatják.

és annak ellenére, hogy azt híresztelik ,hgoy jajdejó, mostantól majd milyen jó lesz az egyiptomi nőknek, a történtek azt mutatják, hogy nem, egyáltalán nem lesz jobb. valahol azt olvastam, hogy az egyiptomi nők 83% szenvedett el már szexuális erőszakot, ez nem azt jelenti, hogy nekik milyen kurva jó lenne, vagy fog majd lenni. attól, hogy most van egy forradalom, az egyes férfiak még ettől függetlenül tovább fognak nőket erőszakolni, és igazából leszarják, hogy ez a cbs riportere lesz-e, vagy egy magyar tudósító, vagy a saját kendős felesége.

és ezzel párhuzamban: magyarországon is nagyjából leszarják, hogy egy nőt megerőszakolnak-e, vagy sem.

érted?
Melisande
...
Írta: Melisande, február 24, 2011
Ja, és (igaz nem primer forrásból hallottam), de az egyik budapesti rádió két műsorvezető ifja azon filózott, épp a fent említett magyar újságírónő kapcsán, hogy talán nem kéne nőknek ilyen helyre menniük... (kvázi ki mit főzött egye meg)=áldozathibáztatás.
dudette
...
Írta: dudette, február 25, 2011
"és ezzel párhuzamban: magyarországon is nagyjából leszarják, hogy egy nőt megerőszakolnak-e, vagy sem."

Na igen, illetve még sajnos elég sok országban, ezért tartom etnocentristának azt, ahogy a cikket tálaltátok, kezdve a címmel (és NEM a cikk szerzőjét neveztem annak - feltűnt, hogy a dőlt betűs a Te véleményed, csak az meg nem volt elég részletes ahhoz, hogy túl sok kiderüljön belőle).

Azzal sem értek egyet, hogy ha csak elkerítve tudnak ott lenni a nők tüntetéseken, akkor akár ne is legyenek ott. Én azt hiszem, azoknak az egyiptomi nőknek, akik részt vettek a forradalomban (lehet vitatkozni, nevezhetjük-e annak, ha nem tetszik, akkor nevezzük rendszerváltásnak), ez felszabadító élmény lehet, és segíthet abban, hogy megpróbálják egyre több téren az érdekeiket érvényesíteni.

És még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy nemcsak számukra lehet felszabadító élmény - mi is tanulhatnánk ebből, nemcsak a negatív, de a pozitív tanulságokat is le lehetne vonni.

"már ne is haragudj, de tudtommal a cbs riporterét első körben a mubarak-pártiak vették őrizetbe, aztán pár nappal később a lázadók erőszakolták meg a tüntetők kellős közepén, ezt talán mégse kéne a mubarak pártiakra kenni, nem gondolod?"

Az a része vagy igaz vagy sem, lehet, hogy igaz, mindenesetre jól jött, így a megelőző történésekről szépen el lehetett terelni a figyelmet.

"a történtek azt mutatják, hogy nem, egyáltalán nem lesz jobb."
Milyen történtekre gondolsz? Kicsit korainak tűnik az ítélet.
Katica
...
Írta: Katica, február 25, 2011
megváltoztattam a címet, még így is etnocentristának tartod?

azt egy szóval sem mondtam, hogy az egyiptomi nők ne is legyenek ott a tüntetésen, ha csak elkeríthetve vehetnek részt a forradalomban. de mindenesetre elég beszédes tény a nők egyiptomi politikai szerepvállalásával kapcsolatban, hogy egy tüntetésen csak elkerítve vehetnek részt. és itt nem a nők szerepének lekicsinylésére gondolok, hanem arra, hogy kb ennyi teret hagynak az egyiptomi férfiak a nőknek bárhol is, otthon, a munkában, a politikában, etc. és újabb párhuzamot vonnék: nagyjából ugyanez a helyzet itthon is, csak itt a kerítések láthatatlanok. nem lehet látni a kerítést, ami lehetővé tenné a magyar nőknek a politikai-gazdasági részvételt, a konyha otthon a nőknek van elkerítve, etc.

igen, egyetértek, hogy ez az egyiptomi nőknek felszabadító lehet, hogy részt vesznek a forradalomban, de attól félek, hogy ettől még jelentősen nem lesz jobb a helyzetük. attól, hogy magyarországon beköszöntött a demokrácia 89-ben, valahogy a nőknek nem lett túlságosan jobb, inkább még konzervatívabb, konyha-család centristább lett a társadalom.

"A tudósító Hoszni Mubarak lemondása után a kairói Tahrir téren dolgozott az ünneplő tömegben," ez kivágás a logan-nemi erőszak ügyből, azt pedig te magad kopiztad be, hogy február 3-án pedig az egyiptomi hadsereg vette őt őrizetbe. most akkor mi igaz, és mi nem? mert nekem elég egyértelműnek tűnik, hogy a mubarak lemondását ünneplők erőszakolták meg logant, és korábban a hadsereg vette őrizetbe. úgyhogy nem tartom valószínűnek, hogy mubarak-pártiak (hsizen azt ünnepelték, hogy lemondott) erőszakolták volna meg. persze, jól jött, el lehetett kenni, hogy a hadsereg is szeret hatalomdemonstrálni.

milyen történtekre gondolok, és korai az ítélet? szerintem meg az korai, hogy így előre lenyilatkozza, és kimondja az index, hogy na, mostantól az egyiptomi nőknek most jó. mert szerintem nem az, mivel napi szinten sérülnek a legalapvetőbb emberi jogaik. ahogy pl. lara logan megerőszakolása, vagy eszter megtámadása is mutatja. képzeld el, hogy milyen lehet egy férjének kiszolgáltatott egyiptomi nőnek lenni, ha egy fehér, riporteri státusza alapján elvileg majdhogynem diplomáciai jogokkal rendelkező nőt megerőszakolhatnak, vagy megtámadhatnak.
Katica
...
Írta: Katica, február 25, 2011
http://www.jeffjacoby.com/8800...liberation

PERHAPS THE MOST SHOCKING THING about the despicable sexual attack on CBS correspondent Lara Logan in Cairo's Tahrir Square is that to those who know Egypt, it wasn't shocking at all.

"Why is sexual harassment in Egypt so rampant?" asked the headline over a story written by CNN's Mary Rogers last November. A veteran producer and camerawoman who has lived in the country since 1994, Rogers reported that the experience of being publicly molested unites women across Egypt's social spectrum.

"Young, old, foreign, Egyptian, poor, middle class, or wealthy, it doesn't matter," she wrote. "Dressed in hijab, niqab, or western wear, it doesn't matter. If you are a woman living in Cairo, chances are you have been sexually harassed. It happens on the streets, on crowded buses, in the workplace, in schools, and even in a doctor's office." Rogers discovered the ugly reality soon after her arrival in the country, when, as she was walking home from work, a stranger "reached out, and casually grabbed my breast." After repeatedly enduring such obnoxious harassment, Rogers stopped walking to and from her office.

In a swath of the globe notorious for mistreating women, Egypt is particularly infamous. According to a survey conducted in 2008 by the Egyptian Center for Women's Rights, 83 percent of native Egyptian women and 98 percent of women visiting from abroad have experienced some form of public sexual harassment. More than half the Egyptian women reported being molested every day. And contrary to popular belief, most of the victims of this "social cancer," as the Center called it, were wearing modest Islamic dress.

Not all sexual harassment is physical -- besides groping women's bodies, grabbing at their clothing, and indecent exposure, it can also include blatant ogling, sexual catcalls, and stalking. What happened to Logan, however, was serious enough to land her in a hospital.

CBS reported that on Feb. 11, the day Egyptian President Hosni Mubarak left office, Logan became separated from her "60 Minutes" crew and found herself "surrounded by a dangerous element amidst the celebration . . . a mob of more than 200 people whipped into frenzy." In an attack that lasted more than 20 minutes, she suffered what CBS called "a brutal and sustained sexual assault and beating." Eventually she was rescued by a group of women and a squad of Egyptian soldiers. Logan was flown to the United States the next morning, and was hospitalized until February 16.

If this is how Egyptian men are capable of treating women in public, at a moment of national celebration and international attention, what are they are apt to do to women in private when they are angry or frustrated? Data compiled by the Central Agency for Public Mobilization and Statistics indicates that half of all married women experience violence in Egypt, usually at the hands of their husbands. A different study, cited by the 2009 Arab Human Development Report, estimated that 35 percent of married Egyptian women have been physically attacked -- but the report cautions that violence against women is severely under-reported in the Arab world, because "the subject is taboo" and women who file complaints are considered shamed.

Leaflets from a campaign to end sexual harassment being run by the Egyptian Center for Women's Rights. (CNN.com)

"Sexual violence is not an aberration [in] Egypt," writes Joseph Mayton, the editor of Bikya Masr, an online provider of independent Egyptian journalism. "It has a deep-rooted history." The subject flared briefly onto the public agenda in 2006, when a mob of men and boys rampaged outside a downtown Cairo theater, groping and tearing at any woman unfortunate enough to be within reach. But "after a few weeks of heated discussion," Mayton says, the customary silence and denial had returned.

The recent Egyptian uprising has inspired flights of excited rhetoric about freedom, reform, and a new beginning for Egypt. But the sickening assault on Lara Logan is a reminder that much of Egypt's cruelty and corruption had nothing to do with Mubarak or his regime. No nation or culture that subjects half its population to the degradation suffered by women in Egypt and so much of the Arab world can ever hope to rise to greatness.

In a famous letter written during America's revolution in 1776, Abigail Adams implored her husband John: "Remember the Ladies, and be more generous and favorable to them than your ancestors. . . . Abhor those customs which treat us only as the vassals of your Sex." That was cogent advice for 18th-century America. For 21st-century Egypt and the Middle East, it is indispensable. If there is no liberation for the women, there is no liberation.
Katica
...
Írta: Katica, február 25, 2011
http://www.aolnews.com/2011/02...le-secret/

The sexual assault of CBS reporter Lara Logan during her coverage of the revolution in Egypt is reprehensible. Her courage, for daring to make her story public, is laudable, drawing attention as it does to the contemptuous treatment of women in Egyptian society.

Author Sherry Jones visited Egypt just before the revolution to research her new novel.
During the two weeks we spent in Egypt just before the revolution, we heard numerous accounts of male harassment and exploitation of women, especially white women, in that country. In a literary salon in Cairo, women spoke of being touched and fondled by strange men as a common occurrence.

In a private conversation, a professional belly dancer said she and her fellow dancers were pressured by her manager to provide sexual services, then were punished when they refused. Back home, an American woman who had traveled there alone reported being groped on the subway.

I met many men in Egypt who treated me as an equal. Flanked at almost all times by my American boyfriend and my Egyptian tour guide, I was not harassed -- not unless you count burning stares from men along the streets and in cars, including the ubiquitous policemen.

"Don't make eye contact," our tour guide said. "It's seen as an invitation." His wife, a Brazilian Muslim who wears the hijab, has found the middle finger to be an effective response, he said.

I was fortunate, it turns out. According to a report released in 2008 by the Egyptian Center for Women's Rights, 98 percent of non-Egyptian women are sexually harassed in Egypt.

It's tempting to point that middle finger at Islam. Muslim men's attitudes toward non-Muslim women seems comparable to the sexual objectification of female slaves in U.S. history. But Muslim women, even those who wear the shrouding niqab, are victims too. Eighty-three percent of Egyptian women say they've been sexually harassed.

But Islam teaches that women are to be respected. Muhammad was disturbed by the harassment of women on the streets of Mecca in the seventh century. He would be mortified by the situation in Egypt today.

Rape knows no boundaries; neither does sexual harassment. It's not a problem exclusive to Egypt or to Islam. It's a cultural problem, born of the will to power. Now that Egyptians -- male and female -- have reclaimed their power by overthrowing their dictator, will they take the next step and include women in the process of rewriting the Constitution, making laws and electing leaders? So far, this does not appear to be the case. Women are going to have to demand their due.

Feminist ideals can't be exported any more than revolution can. Change in any culture must come from within. But if anything good comes out of Logan's shameful assault, perhaps it will be this: that Egypt, its misogyny now exposed and scrutinized under the harsh glare of the media spotlight, may be forced to reckon with the fact that not all are created equal there. And perhaps now the voices of the many thousands of women who shouted for freedom in Egypt will, at last, be heard.
Katica
...
Írta: Katica, február 25, 2011
gondolod, hogy ezek a nőgyűlölő férfiak most hirtelen fogják magukat, és az eddig 83%-ban szexuálisan zaklatott, 50%-ban vert nőket hirtelen, csupán egy forradalom hatására elkezdik emberként tisztelni?
Katica
...
Írta: Katica, február 25, 2011
és gondolod, hogy a felvilágosult euban a felvilágosult férfiak nem verik a nők 25%-át, és erőszakolják meg 10%-át? forradalmak és háborúk után?

a nagy görög demokráciában a nők jogi státusza kb a rabszolgáéval volt egyenlő.

a francia forradalomban azt a nőt, aki a nők alapvető emberi jogait követelte, guillotinnal ölték meg.

a code napoleon, amelyen a modern polgári jogi törvények alapulnak, a nőt a férje gondnoksága alá helyezte.

akármelyik forradalmat nézem a történelemben, valahogy a nőknek sosem lett utána jobb, csak a férfiaknak.

az, hogy forradalom van, nem jelenti automatikusan azt, hogy a nőknek ettől jobb lesz.
Katica
...
Írta: Katica, február 25, 2011
és azt állítani, hogy most jó nőnek lenni egyiptomban, nem hogy summantás, de egy ordas, égre üvöltő, kibaszott nagy hazugság.
Katica
...
Írta: Katica, február 25, 2011
az meg még beszédesebb, hogy a most jó nőnek lenni állítást egy, azaz EGY, AZAZ 1 NŐ ÁLLÍTÁSÁRA ALAPOZTÁK. lehet, hogy ő most nagyobb tiszteletet kapott a férfiaktól, de egyiptom női lakosságának 83%-a nem osztja ezt a véleményt.

ez alapján, hogy az én véleményem és íteletem korai, nem reális álláspont.
dudette
...
Írta: dudette, február 25, 2011
Az index állítása szerintem is baromság, arról nem is beszéltem.

"igen, egyetértek, hogy ez az egyiptomi nőknek felszabadító lehet, hogy részt vesznek a forradalomban, de attól félek, hogy ettől még jelentősen nem lesz jobb a helyzetük. attól, hogy magyarországon beköszöntött a demokrácia 89-ben, valahogy a nőknek nem lett túlságosan jobb, inkább még konzervatívabb, konyha-család centristább lett a társadalom."

Ezzel pl. teljesen egyetértek. Ezért is nem tetszenek a "nézd, milyen borzasztó az arab világban a nőknek"-típusú cikkek (nem a Tiedre gondolok) - egyrészt nyilván tudnunk kell azokról a súlyos problémákról is (a probléma nem is elég erős szó rá), mindeközben viszont nem árt itthon is szétnéznünk.

"gondolod, hogy ezek a nőgyűlölő férfiak most hirtelen fogják magukat, és az eddig 83%-ban szexuálisan zaklatott, 50%-ban vert nőket hirtelen, csupán egy forradalom hatására elkezdik emberként tisztelni?"

Egyáltalán nem gondolom, azt gondolom, amit leírtam, hogy a történteknek minden egyiptomi számára, illetve más népek, nők és férfiak számára is ösztönző hatása lehet - ezzel Te is egyetértettél. Valamint van még itt egy fontos dolog: egyrészt felismerjük, mekkora probléma az egyiptomi nők helyzete. Mégis attól vagyunk kiakadva, hogy egy (kettő, három...) FEHÉR nővel mi történt. Na ez sem tetszik. (Itt most nem a nőkért.hu olvasóközönségéről beszélek, hanem a nyugati médiáról általában.)

Itthon kimehetnének a nők is tüntetni, elkerítés nélkül, itthon viszont nem mennek, sem ők, sem a férfiak - vannak országok, ahol igen, a franciáknak pl. jobban megy, még az angolok is próbálkoznak időnként, nekünk ehhez még sokat kell fejlődni. Ahhoz is, hogy kritikusan álljunk hozzá társadalmi problémákhoz, és ahhoz is, hogy ne csak a szánkat jártassuk, hanem tevőlegesen is hozzájáruljunk egy jobb világ építéséhez.
dudette
...
Írta: dudette, február 25, 2011
"és gondolod, hogy a felvilágosult euban a felvilágosult férfiak nem verik a nők 25%-át, és erőszakolják meg 10%-át? forradalmak és háborúk után?"

Pont erről (is) beszélek én is.
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, február 25, 2011
Azért azt egy pillanatig sem gondolta senki, ugye, hogy 89 előtt jobb volt nőnek lenni Magyarországon?
Mert csak úgy tenni volt szabad.
Azért a jelenlegi hímsoviniszta társadalom is kifejlődött valamiből.
rd.8495
...
Írta: rd.8495, február 25, 2011
Az én meglátásom szerint 89 előtt hatalmas nagyságrendekkel jobb volt nőnek lenni - talán az egész világon.
Sovány vigasz, hogy minden bizonnyal férfinak is - bár a dolgok változása az ő látszólagos érdekeik mentén zajlott.
Szerintem a jelenlegi hímsoviniszta társadalom egyáltalán nem egy a kádári időben alvó, eltussolt ős-hímsovinizmusból "fejlődött" (süllyedt) idáig, hanem a nyugatról begyűrűző hatások miatt hihetetlenül gyors tempóban az utóbbi 20 évben, mesterségesen és túlnyomórészt anyagi okokból alakult így.
A vadkapitalizálódás, a pénz hatalma mindenek felett, stb. az örök vesztes kisembereket, közöttük is elsősorban a nőket szélsőséges módon és tempóban sodorta perifériára.
Anyagi és egzisztenciális stabilitásuk megingásával párhuzamosan a magánszféra szintjén is rengeteget veszítettek nimbuszukból és stratégiai helyzetükből : az ötvenes évek imádott és körbeudvarolt, ezt-azt a szeretet fiúnak "megengedő" jókislányaiból fél évszázad alatt térdelve szopó kielégítőgépeket gyártott a média, akik közül a bevállalósabbját már le is lehet vizelni... Őrület ez, és hatalmas szégyen - no persze nem épp a nőké, de a látszat ráadásul ez...
A pornográfia ily módon, mint szoktam mondani, úgy szó szerint, mint átvitt értelemben szopóágra küldte a női nemet, ami szintén nagy pofon az egyenrangúságba vetett hitnek - az új generációkban egy teljesen kegyetlen és férfidomináns torz képet alakítva ki az emberi szexualitásról - és sajnos főleg már kora kamaszkorban ilyen érzületeket generál és határoz meg bennük egy életre.
Nem véletlenül fakadtak már ki az olasz nők pl. Berlusconival szemben - ugrott is miatta a vezetői kvótájuk...
Szóval én úgy érzem, hogy a szocialista időkben becsületesen álltak a férfiak a nőkhöz. A férjem, (aki a második házasságom ) azt mondja, hogy betyárbecsület volt, hogy nem feküdtek le a lánnyal, csak ha el is vették volna feleségül. És soha amíg pornót nem látott (cca. 35 éves koráig), véletlenül sem jutott olyasmi az eszébe sem, hogy az emberi azexualitás a nő alázatát és megalázását jelentené, és egy férfi ebben lelheti örömét.
Ma meg már a tízéves ezt tanulja, mert mindenkinek a képébe tolják, ha kell, ha nem.
Úgyhogy a mai fiúk és a lányok is természetesnek tartják pl. az arcra élvezést, amit 20 éve nemcsakhogy az ábrándos kamaszok nem tudtak elképzelni, de a felnőttek sem, mi több : akkoriban még a legpiszkosabb fantáziájú pornórendezők sem kockáztattak volna meg ilyen nőalázó ordenáréságot, ami ma már mindenki számára az "alap".
Kérdezem én, hogy ebből a párkapcsolatok szintjére idejekorán becsempészett elvetemült uralkodó-megalázott szexualitás-érzületből kinőhet-e valaha becsületes, egyenrangú társadalmi kapcsolat férfi és nő között ?
Mára a lányok tanulási ambíciói is alábbhagytak, a műszaki és jól fizető pályákra pl. egyáltalán nem is jelentkeznek már.
Azért a hetvenes években ebben sem ilyen volt a helyzet.
dudette
...
Írta: dudette, február 25, 2011
Ebben is nagyon sok igazság van, amit rd.8495 ír. Ezen gondolkodtam ma pont, hogy a kapitalizmus és a patriarchátus kéz a kézben jár - amíg a rendszer radikálisan nem változik, számottevő eredményeket nem tudom, hogy tudunk elérni. Apró változásokat lehetséges produkálni (és ez is fontos), de talán ezzel a tendenciával, amiről a fenti hozzászólás beszél, a legnehezebb megküzdeni.
Katica
...
Írta: Katica, február 26, 2011
akkor úgy látom, mindenben közös állásponton vagyunk.

még annyit megjegyeznék a nők magyarországi tüntetésével kapcsolatban, hogy lehet, hogy nincs fizikai elkerítés, vagy hogy nincs konkrét fizikai bántalmazás, de sajnos a magyarországi nők nagy része tudat alatt nagyon jól tudja, hogy milyen politikai-gazdasági visszacsapást szenvedne el, ha kimenne tüntetni.

kezdem ott, hogy a nők 25%-át verik. most gondold el, hogy ha verik, azért, hogy az történjen otthon, amit a férfi akar, valószínűleg a férfi azzal sem fog egyetérteni, hogy hirtelen legyen olyan családon belüli erőszak törvény, ami az ő tettét tevőlegesen bünteti. és mondjuk a nő kimenne a térre tüntetni. vajon mit kapna otthon ezért? arról nem is beszélve, hgoy ezek a nők lelki fogságban vannak, de még azok is, akiket nem vernek otthon. most mondjam azt, hogy nekem több évbe került a szülői házból hozott mintákat levetni, hogy nem mondhatom el, hogy mit akarok, és mi nem tetszik, mert egyszerűen hozzá voltam szokva, hogy ha kifejeztem a gondolataimat, meg voltam büntetve érte? jajj, nem fizikálisan, dehogy. mentálisan. de attól az még ugyanolyan pusztító, mint a fizikális büntetés.

meg azon gondolkozom, hogy hogyan is tudnának a magyar nők kimenni tüntetni, amikor minden erejüket, kreativitásukat, energiájukat felemészti a munka, a fizetetlen házimunka, a gyerekek és idősek gondozása, és a férfiakhoz képest valami elenyésző mennyiségű szabadidejük van. most lehet, hogy hazudok, mert nem emlékszem a pontos számokra, de valami napi három órával szemben talán fél óra, vagy öt perc? majd megkeresem valahol a statot. de hogy agyonterhelt nőktől nem kellene elvárni azt, hogy kimenjenek a térre tüntetni, aztán otthon viseljék az engedetlenségük következményeit, hogy nem felelnek meg a jó kis otthonülő asszonyka tradícionális szerepkörének. és szerintem az egyenrangúság igazából akkor fog megvalósulni, ha a társadalom (a fasz jobbik oldalán levő) hatalmi egyenlőtlenségben a fensőbbrendű része, aki a hatalommal rendelkezik, az tenné lehetővé, hogy a nők a politikai-gazdasági hatalomból egyenrangúan részesedjenek. ahogy szokták mondani: hiába van nekem elsőbbségem, ha nem adják meg... tehát hiába követeljük a kvótatörvényt, a csbe törvényt, meg még egy rakás nők érdekeit szem előtt tartó törvényt, ha nem adják meg. és hát nyilvánvaló, hogy ebben a parlamenti ciklusban erre esélyünk sem lesz, hiszen ha a belügyminiszter mondhat olyat, hogy jogilag korlátozottan cselekvőképes, gyermekvédelmi törvény által védett állampolgár önként és dalolva szop le faszokat, és engedi át a hüvelyét bántalmazásra, mert hogy pénzt akar keresni, és ezek után a belügyminiszter a helyén maradhat, akkor abszolút nem kell csodálkozni, hogy csupán csak körberöhögnek minket, vagy megspriccelnek vízágyúval, vagy mondjuk a fogdán egy kis rendőrgecivel, ha kimennénk a térre tüntetni olyan törvényekért, amelyek megvonnák a férfiak előjogait a hatalomra, szexuális és fizikális bántlamazásra.
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, február 26, 2011
Leginkább úgy látom, hogy a nők helyzete nem sokat változott, és egyáltalán nem volt jobb a rendszerváltás előtt.
Max. erről nem volt szabad beszélni, úgy kellett csinálni, mintha.
A feminista mozgalmakat még Rákosi tiltotta be, utána a feminizmusról leginkább szélsőségeket, rossz színben lefestést lehetett olvasni.
Persze, ez a "nőknek mindent tűrniük kell", a "nők többet bírnak" ill. "az asszonyok szoknyája mindent eltakar" - ez nagyon is létező elvek még ma! -inkább évszázados örökség. Itt inkább arról beszélnék, hogy míg hivatalosan a szocializmusban egyenlőség volt - a napi gyakorlat nagyon is más volt.
A kádárizmusban nem volt szabad csbe-ről beszélni. Ilyesfajta erőszak egyszerűen nem létezett - a hivatalos álláspont szerint.
Lehet, hogy nem volt annyi válás, de nem is mertek a nők annyira kiállni magukért.
Karrierlehetősége egy nőnek ugyanúgy nem volt, a "kolleginákat" szépen félreállították.
Anyám egyébként műszaki főiskolát végzett, mondta, volt olyan tanára, aki mindig megbuktatta (csak) a lányokat, és ha berúgott, azt ordítozta, hogy asszonynak a fakanál mellett a helye.
Prostitúció is létezett, ha jól emlékszem, Moldova György (vagy Végh Antal?) készített is riportkönyvet (természetesen az enyhülés éveiben).
Hogy egy asszonyra mi várt, ha férjhez ment, azt nem is ragozom, mondjuk ez ma sem sokkal jobb.
Mindenesetre legalább ma már lehet ezekről nyíltan beszélni, léteznek civil szervezetek stb. Hogy a fejek nagy többségében mi van, az egy más dolog, de mivel általában a hozott mintákat örökítjük tovább, ezért az elmúlt húsz évének hatása nem is olyan nagy, mint gondolnánk.
palmoni
...
Írta: palmoni, február 26, 2011
A kapitalizmus nem a rendszerváltás után alakult ki, még a mai, globális, fogyasztói sem... A múlt rendszer is kapitalista volt, csak éppen állami. A patriarchátus pedig már a feudalizmusban létezett, és eddig szinte minden társadalomban ez volt jellemző. Csak egy nem bérmunkán és nem kizsákmányoláson alapuló társadalomban lehetne elérni valódi egyenlőséget a nemek közt, de az sem automatikusan jönne, éppen ezért önmagában egy forradalom még nem oldja meg a nők problémáit. Persze az egyiptomi dolog nem hiszem, hogy forradalomnak lenne nevezhető, hiszen nem kérdőjelezi meg alapjaiban a rendszert.
Tannhauser
...
Írta: Tannhauser, február 26, 2011
Oh, ne legyünk már ilyen naívak. Az egyiptomi és a Közel keleti eseményeknek semmi közük nincs az aemberi/női/akármilyen jogokhoz. Egyszerűen az iszlamisták most látták meg az alkalmat arra, hogy a világ 10. legnagyobb hadseregére rátegyék a mancsukat. Már régen szúrta a szemüket Mubarak viszonya Izraellel és az USA-val,aztán valaki odéb tett egy bábut a sakktáblán. Akik kint tüntetnek fogalmuk sincs arról, hogy egy esetleges hardcore iszlamista hatalomtvételben bábáskodnak. És aztán majd a nők, akik most kint vannak nemhogy a térre de még az utcára sem mehetnek majd ki...burka nélkül.
Mo-ról meg általánosságban Európáról pedig a hanyatló Róma, India, vagy a hellenisztikus államok jutnak eszembe. Minket is elsöpörnek majd, mert a társadalmunk egyre dekadensebb és önhitebb lesz. Ha szerencsénk lesz a távol kelet igáz le és akkor elvársak és elvtársnők leszünk a kis Piros könyvecskénkkel, de ha az agillisabb muzulmánok jönnek, akkor az európai civilizációnak mint olyannak vége lesz. És nem a női kvóta lesz a legnagyobb gondunk, hanem a nők pontos ára.
rd.8495
...
Írta: rd.8495, február 26, 2011
A kapitalizmus nem a rendszerváltás után alakult ki, de a jelen, hatalmas médiabefolyást felhasználó vadkapitalizmus igen.
A média az utóbbi 20 év során végigtarolta az emberi intimitást minden szinten, megszüntette az addig létező évszázados közvetlen emberi kapcsolatokat (pl. székelyfonók, közös ének,játékok, stb.), és behozott helyettük egyen-rideg, egyre embertelenebb szórakozási formákat.
Megfordította az idősebb és fiatalabb generációk közti viszonyt is : az emberiség történetében most van először olyan, hogy az idősebb generációk nem tudnak használható tapasztalatokat átadni a fiatalabbaknak, így az idősebb generációk közösségeken belüli évezredes tekintélye (a nőkéhez egészen hasonlóképp) néhány évtized alatt hamvaiba holt.
Talán ma még nehéz ezt észrevenni, de az iskolai botrányokban és egyre durvább erőszakos bűncselekményekben is mutatkozik már.
Lehet vigasztalni magunkat azzal, hogy nem is olyan rossz a helyzetünk, és el lehet tagadni azt is, hogy pl. a pornográfia utóbbi 20 évi diadalmenete a jobb érzésű embereknek a holokausztot idézi (ld. pl. Kertész Imre nyilatkozatát), és ez a hétköznapi, gyakorlati életben is szinte valamennyi nőre erőteljes negatív hatása van.
Globálisan pedig kész katasztófa ami a női nem szexualitására és életminőségére napkainkban zúdul.
Prostitúció mindig is volt, persze - csakhogy az jobbára a felső tízezrekre korlátozódott és személyesen terjedtek az információk - így viszonylag kevés számú férfit és még kevesebb nőt érintett - most meg az egész emberiséget sikerült utolérni vele.
Azért ez óriási különbség ám. Nők és gyermekek millióit érinti a szervezett és kontinenseken átívelő emberkereskedelem, ami az internethasználat óta évről évre elképesztőbb méreteket ölt.
A pedofilek tábora is egyre szélesedik, a házasságra lépő nőkre pedig 20-50 éve nem várt jó eséllyel rendszeres anális meg orális szex mélytorokig - mert nem létezett olyan iparág, amely óriási bevételekre számítva az embertelen, erőszakos szexualitásba lovalta bele jóérzésűnek született férfiak milliárdjait - a nők egyértelmű és hatalmas vesztére.
És én igazán azt sem értem, hogy miért kell ezt a tényszerű dolgot még egy feminista oldalon is takargatni, leplezni, és összemosni egymással gyakoriság tekintetében egy lapon sem említhető dolgokat.
Tény, hogy mindent meg lehet szokni, pláne ha beleszületik az ember. Meggyőződésem, hogy a sokezer éves patriarchátus a mai technikával karöltve a nőknek iszonyúan rossz sorsot jelölt ki - minőségileg és mennyiségileg is összemérhetetlenül rosszabbat, mint ami a történelem során valaha is létezett.
Kész szerencse, hogy lehet nem beszélni róla és nem tudomásul venni is smilies/smiley.gif
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, február 26, 2011
Még az jutott eszembe, hogy a szocializmus sok mindent eltakart, így nem csoda, hogy a 40 éven felüliek foglalkoztatása csak az rendszerváltás után lett probléma.

Patriarchátus valóban régebb óta létezett, mint a kapitalizmus, írtam már, hogy nagyon régi mintákat örökítünk át.

"Kész szerencse, hogy lehet nem beszélni róla és nem tudomásul venni is"

Sajnos, azt kell mondjam, ez élő elvárás, mind a mai napig a nőkkel szemben. Egy asszony ne panaszkodjon, tegye a dolgát. Ha mégis panaszkodik, akkor meg "jódolgában megveszett".
dudette
...
Írta: dudette, február 26, 2011
Ezt attól még belinkelem - nyilván nem tükrözi minden egyiptomi nő érzéseit ennek a három nőnek a nyilatkozata, de akkor is érdekes és tanulságos:
http://english.aljazeera.net/i...4738.html

Naiv meg nem vagyok, de teljesen cinikus sem. Annak, hogy egy diktatúrában emberek tömegei úgy érzik, valamit a saját akaratuk kollektív kifejezésével sikerült elérniük, igenis van jelentősége emberi jogi szempontból.
dudette
...
Írta: dudette, február 26, 2011
rd.8495
...
Írta: rd.8495, február 26, 2011
Hát igen, ezek szép és kifejező fotók.
Érdekes dolgok ezek, az ember távolról mindent markánsabban és könnyebben ítél meg (és el), mint közelről.
Erre én azt szoktam mondani, hogy "a Föld ott is lapos".
Mert valahogy míg az ember egy másik kontinensre gondol, a Földgömb ötlik eszébe, és amikor Bangkokban vagy Torontóban leszáll a gép, hát csak azt érzi az ember első blindre, hogy jé, hát a Föld itt is lapos...
Ezt persze nem biztos, hogy mindenki érti, mert ez az én érzetem és külön bejáratú kitalálmányom.
Hasonlóképp a családok szintjén sem lehet általában érzékelni a társadalmi problémákat, sőt az ember könnyen csöppen látszólag fordított helyzetbe - az én környezetemben pl. rengeteg a felvilágosult pasas, aki a többség számára kimondottan "papucs". Ez alapján az egyre gyakrabban elhangzó, és a gazdasági / politikai / jogi elit nemi összetétele alapján teljesen jogos állítás, miszerint Mo. egy vérmacsó ország, elég abszurdnak tűnhet.
Aztán néha arra gondolok, hogy külföldről a magyar nőket egyre többen egy pornósztárral jobb esetben pedig sima kurvával (ld. "vengerka") azonosítják, pedig én pl. egy ilyet se láttam még idehaza. Most épp nem jut eszembe a pontos háttere ennek a szlávos csengésű leszólásnak, de én, ha már muszáj lenne választani, hát leginkább épp az ukránokról gondolkodnék hasonlóképp. S persze ha Kijevben teszel egy sétát, ott is vidám játszó kölyköket látsz és sehol egy maffiózósmilies/smiley.gif
Thaiföldön a szállodában reggelente sok fiatal csajt lehetett látni öreg fehér pasival reggelizni, és olyan bájosan csetlő-botlók voltak, hogy az embernek eszébe sem jutott róluk a zord prostitúció. S hogy is lehetne nőelnyomó az a thai nemzet, ahol a robogón közlekedők legalább fele nő...
Így van ez az olaszoknál is - ez nekem tán azért feltűnő, mert nálunk relatíve igen kevés a két keréken közlekedő nő.
A temperamentumos spanyolok például ki gondolná, milyen nyugis és udvarias autósok - akkor is áttessékelnek az úton, amikor nem is akarsz átmenni smilies/grin.gif
És hasonlóan a szörnyű keleten is lehetnek olyan szolidáris férfi-nő kapcsolatok, amiről ezek a fotók árulkodnaksmilies/smiley.gif
A statisztikák persze mást mutatnak.
Innen jut eszembe az a jó kis kiszólás, ami állítólag Churchilltől származik : "Csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítottam" smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
rd.8495
...
Írta: rd.8495, február 26, 2011
S ha már ilyen jól belejöttem az anekdotázásba, talán akad aki nem ismeri ezt a roppant találó feminista alapviccet :

A feminista világkongresszuson a házimunka megosztása kapcsán a tapasztalataikról és sikereikről számolnak be az egyes országok küldöttei.
Kezdi a lengyel küldött:
"Én azt találtam ki, hogy másnaptól nem mosok egyedül többet, és ezt közöltem is a férjemmel. Az első napon nem láttam semmit. A második napon sem láttam semmit. A harmadik napon, amikor már halomban állt a szennyes, látom ám, hogy a férjem nekiáll és pakolja be a mosógépet. Ekkor odamentem és segítettem neki a ruhák összeválogatásában és a programozásban. A végén együtt teregettünk, s ez azóta is így megy nálunk..."
Tapsvihar. Jön a francia küldött:
"Én azt találtam ki, hogy másnaptól nem főzök egyedül többet, és ezt meg is mondtam a férjemnek. Az első nap nem láttam semmit. A második nap nem láttam semmit. A harmadik nap, amikor már mindenkinek kopogott a szeme az éhségtől, látom ám, hogy a férjem krumplit pucol, s veszi elő a lábast. Ekkor odamentem hozzá, elmondtam a receptet, s a végén meg együtt elmosogattunk. Ez azóta nap mint nap így megy málunk."
Tapsvihat. Következik a magyar küldött:
"Én azt találtam ki, hogy másnaptól se nem mosok, se nem főzök többet, ezt közöltem is a férjemmel. Az első napon nem láttam semmit. A második napon sem láttam semmit. A harmadik napon a jobb szememre már halványan láttam valamit..."
smilies/tongue.gif
Katica
...
Írta: Katica, február 27, 2011
majd pont az aldzsazira fog olyan cikket leadni, vagy nőket megszólaltatni, akiket az egyiptomi tiszta és békés tüntetők erőszakoltak meg.

ugye nem gondolod, hogy az aldzsazira majd pont elfogulatlan, tényfeltáró riportot fog leadni az iszlám világban uralkodó nőgyűlöletről és nők elleni erőszakról?

http://articles.latimes.com/2011/feb/23/world/la-fg-egypt-women-abuse-20110223

és arról se feledkezzünk meg, hogy az iszlám világban a megerőszakolt nők bűnösök, szégyent hoztak a családjukra, és egyszerűen megölik őket. ha előjönnek egy nemi erőszak történettel, semmi nem garantálja, hogy túl is élik azt ,hogy napvilágra került a dolog. naná, hogy inkább azt hazudják, ha a családjuk megtiltja nekik, hogy kimenjenek tüntetni (az egyik lányt a nővére be akarta zárni a házba, mert féltette a "következményektől"), és mégis kimennek tüntetni, és tényleg megerőszakolják őket, hogy jajj, hát semmi nem történt, minden rendben volt, békés tüntetésen vett részt. hiszen azért is őt hibáztatnák, hogy miért ment ki a tüntetésre, nem hogy a nemi erőszakért...
Katica
...
Írta: Katica, február 27, 2011
The protesters who occupied the square for 18 days developed an unusual bond. They not only risked their lives against gunmen and thugs, many risked their futures, saying they feared that Mubarak's secret police could imprison and torture them if they failed.

Cultural barriers quickly fell. Men and women mingled freely, a rare sight in a culture that still segregates the sexes in many schools and offices. Teenage girls and women slept in makeshift tents on the square each night. Many had never slept away from home before. Some felt so safe they brought their children.

For the first 16 days, no sexual molestation or other crimes were reported. Women spoke of the dawn of a new era.

But on Feb. 10, rumors that Mubarak might step down drew tens of thousands more people to the square. Many had waited out the turmoil until the victory seemed clear. Though still primarily festive, the tenor of the crowd changed.

As the sun set, Beatrice Ghirinjhelli, a 46-year-old former teacher who grew up in Egypt but lives in Greece, entered the square from a bridge that crosses the Nile. As the crowd inched forward, a man groped her from behind.

"He repeated it several times," she said. "I screamed. The crowd was so heavy, I couldn't pick him out. I felt like a piece of meat at the butcher."

The next night, when Mubarak finally quit, another man groped Ghirinjhelli the same way.

"I managed to grab his arm," she said. "But he turned and got away. And then another man touched me too. I was so disgusted, and I just turned around and left."
In the square, Doha Alzohairy, 33, was celebrating when a group of men abruptly closed around her. She is convinced they didn't know one another. They kept their hands low and their faces blank. She tried not to panic.

"They all started to touch me and grab me and pinch me all over," she said. "The arms came from everywhere. It was terrifying. I worried that if I fell on the ground, no one would see me. So I started to shout and punch and scream and swear. But I wanted people to hear me.
"It was so humiliating," she said. "I looked like I was crazy. Finally a man grabbed me from behind. I struggled against him, but he said, 'I will help.' And he helped me escape."

Logan, the CBS reporter, has yet to publicly describe her ordeal. No one was arrested for the assault, and given Egypt's current turmoil, no arrests are likely.

Logan may have been singled out because state-run TV had spent days demonizing foreign reporters as U.S. spies and agents of Israel or, incongruously, backers of two extremist groups, Hamas or Hezbollah. Other reporters were beaten and harassed by pro-Mubarak forces during the uprising.

But Komsan, the women's rights activist, said the assault shows that violence against women isn't just a problem of the past.

"The respite we saw at Tahrir was temporary," she said sadly. "It means a revolution doesn't end all our problems."
Katica
...
Írta: Katica, február 27, 2011
még annyit, hogy szerintem miért kisebb az esélye, hogy a magyar nők kimennek tüntetni, és miért van nagyobb esélye, hogy az egyiptomi nők kimennek tüntetni:
-az egyiptomi nőknek gyakorlatilag ezen kívül más esélyük nincs. nem nagyon van mit veszíteniük, hiszen így is, úgy is nagyon szar helyzetben vannak
-míg a magyar nők kockáztatják a relatív jobb helyzetüket egy tüntetés alkalmával. az egyéni kockázata sokkal nagyobb egy tüntetés részvételén, mint a társadalmi közösség kockázata.

tann,

ne rémisztgess. remélem, ha eljön egy ilyen idő, akkor legalább hozzáférhető lesz a cián. így is borzalmas a helyzet, nem szeretnék egy olyan társadalomban élni, ahol azon filóznak szent és sérthetetlen férfiak, hogy az én áram húszezer, vagy ötszázezer forint, mert ronda is vagyok, kövér is vagyok, öreg is vagyok, nem baj, takarítani-szopni még jó lesz. majd húzunk egy vödröt a fejére.
dudette
...
Írta: dudette, február 27, 2011
Katica: Amit írsz, mind jogos, ettől még lehet, hogy van, akit ezek a történetek inspirálnak. Illetve, lehet, hogy azt sugallják, hogy nem minden fekete-fehér, mint ahogy nem is az. Illetve nem minden pontosan úgy van, ahogy Amerika próbálja a világgal elhitetni.

"ugye nem gondolod, hogy az aldzsazira majd pont elfogulatlan, tényfeltáró riportot fog leadni az iszlám világban uralkodó nőgyűlöletről és nők elleni erőszakról?"

Az ilyenekre már nincs energiám válaszolni, ha képtelen vagy értelmezni, amit írok, azt csak sajnálni tudom. (Hol írtam vagy akár sugalltam én ilyet szerinted??)
Katica
...
Írta: Katica, február 28, 2011
dudette,

én készségesen elhiszem, hogy a bbc által megszólaltatott nő tényleg nem tapasztalt semmit a téren. azt is készségesen elhiszem, hogy az aldzsazira által meginterjúvolt 3 nővel, és a környezetével sem történt semmi szexuális abúzus.

de.

az egyiptomban élő maradék 83% nő nem így gondolja. és én megmondom őszintén, jobban hiszek egy nő szervezet által végzett felmérésnek, mint egyénileg kiválasztott négy nőnek, akiknek egy csomó egyéni motivációja lehet arra, hogy azt mondják, hogy minden rendben van, egy tüntető sem erőszakolt meg egy nőt sem, amikor nyilvánvaló, hogy ez nem igaz, hiszen tudunk róla, hogy legalább egy nőt megerőszakoltak, és legalább egy nőt szexuális abúzus ért.

és nem gondolom, hogy az aldzsazira fog majd utánajárni, hogy a férfiak által uralt világukban milyen visszaélések történtek meg a nőkkel szemben.
Katica
...
Írta: Katica, február 28, 2011
nem minden pontosan úgy van, ahogy az amcsik megpróbálják a világgal elhitetni

a 83%-ot, meg a 98%-ot nem az amcsik találták ki, hanem az egyiptomi nők emberi jogi szövetsége. (merthogy van nekik olyan)

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy