A férfiak problémái a változó világban – avagy "patriarchy hurts men, too"

Figyelem! Új ablakban nyílik meg. PDFNyomtatásE-mail

Valamelyik nap beszélgettem egy pszichológussal. Ő azt mondta, hogy szerinte manapság a férfiak nehezebb helyzetben vannak, mint a nők. Először nem értettem. Miért lennének a férfiak nehezebb helyzetben, mikor köztudott, hogy a nőknek manapság sokkal több „szerepkörnek” kell megfelelni? Elkezdett foglalkoztatni ez a kérdéskör.

Kezdjük a sztereotípiákkal. Ezek megvannak mind a nőkre, mind a férfiakra vonatkozóan. Az évszázadok, évezredek alatt belénk nevelték a "férfias férfi", és "nőies nő" mítoszát. És akkor "hirtelen" képbe jött a feminizmus, és az antifeminizmus.

Acsády Judit "A varázstalanító emancipáció mítosza"c. tanulmányában olvastam a következőket – ezzel mutatnám be, hogy milyen képzetek voltak/vannak az ideális nőre vonatkozóan:

"Madách Imre az 1864-ben elhangzott akadémiai székfoglalójában esztétikai szempontból vizsgálja a nőt. A nők szépségét, elesettségükben, gyenge tehetetlen mivoltukban, labilis érzelemvilágukban ragadja meg. A nő az erős férfi lelkében oly érzéseket kelt, mint „elhagyott gyermek, hervadó virág, megdermedt madárka”, mint „utunkban fetrengő bogárka”. Az erő és az elesettség szembeállításával Madách pontosan jelöli ki a két nem közt fönntartandó hatalmi viszonyokat. A nőkérdés irodalmában sokszor felmerül a nő elesettségében, tudatlanságban, akarat nélküliségében, és természetesnek tartott érzékiségében rögzített szépsége. Madách Imre a szépséget vonja meg azoktól a nőktől akik nem elégszenek meg a rájuk szabott hagyományos szerepkészlettel."

A tanulmány arra is kitér, hogy Madách e nézetekkel messze nem volt egyedül: Falk Miksa szerint akkor marad „költői” a nő, ha férjének kiegészítője, fele-sége lesz, a politikától távol tartja magát és első kötelességének tekinti, hogy a „házi élet” apró- cseprő dolgainak szentelje magát. Madách barátja, Almási  Balogh Pál orvos egyenesen úgy nyilatkozik, hogy a nők biológiai adottságuknál fogva képtelenek az értelem magasabb világába emelkedni. Néhány évtizeddel későbbi vélemény szerint a tanult lány nem nőies, és a képzett értelmiségi nő kifejezetten „undort kelt”. 

 

A mai sztereotípiák talán már nem ennyire szélsőségesek. A mai felfogás szerint a nő: gyengéd, gyenge, érzékeny, megértő, szereti a gyerekeket, gondoskodó, önfeláldozó, esetleg „hisztis” vagy túlságosan érzelgős.  De a „régi” sztereotípiák is még éreztetik hatásukat: pl: "a nők matematikai/műszaki érzéke rosszabb, mint a férfiaknak."

A sztereotípiákból a férfiak sem maradhatnak ki! Az „igazi” férfi erőt, és tiszteletet sugároz. Intelligens, magabiztos, jól keres, eltartja a családját. Egy férfi nem mutatja ki az érzelmeit, egy „igazi” férfi soha nem sírhat. Ezek a sztereotípiák oly mélyen benne vannak a férfiak túlnyomó többségében, hogy még saját maguk is elhiszik, hogy egy férfi ezektől a tulajdonságoktól válik igazán férfivá.

Ezekkel egy nagyon nagy gond van. Mindig valamihez, valakihez viszonyítva lesz erős, okos, gazdag, bátor stb.  Ez a „valaki” lehet egy másik férfi. Egy másik férfihoz képest válik  Ő férfiassá, helyesebben férfiasabbá. De nagy többségében –főleg, ha az előző nem jött be- akkor egy nőhöz képest lesz erősebb, okosabb, magabiztosabb stb. Hiszen az „igazi” férfi a „törékeny” nő védelmezője, menedéke, támasza.

 Egy férfi ritka esetben lesz önmagában férfi, illetve férfias. Erre van egy idézet is Karinthy-tól,  így hangzik: „ha egyedül vagyok egy szobában, akkor ember vagyok. De ha bejön egy nő, akkor már férfi. És annyira vagyok férfi, amennyire nő az, aki bejött a szobába." Nos feminizmus ide- vagy oda, ezek a sztereotípiák sajnos még mindig tartják magukat. És ebből sok minden következik.

A feminizmus hatására, a mai nő már határozott, tanult, okos, el tudja magát tartani, esetleg még erős is. És – szerencsére – egyre több nő ilyen.  A mai nőt már nem kell támogatni, védelmezni, hiszen megvédi Ő saját magát is. Már pedig – mint említettem – a férfi máshoz képest lesz férfi. Persze még megpróbálja „eljátszani” a belésulykolt régi szerepkörét. Aztán rájön, hogy az a nő, a kit Ő védelmezne, az már korántsem olyan gyámoltalan; hogy a nő, már nem hajlandó eljátszani a neki osztott szerepet; hogy az a nő legalább olyan okos, és bátor, mint Ő. És szépen lassan kicsúszik a talaj a lába alól, hiszen Ő a férfi… Ettől először frusztrált lesz, majd kisebbrendűségi komplexus, a végén pedig jelentős önértékelési probléma alakul(hat) ki, amiről saját maga sem tud.  És mivel saját maga sem tudja, a problémát sem tudja megoldani (sztereotípiák negatív hatása), ami továbbra is ott lappang, és szépen lassan kifejti hatását. Kompenzálni kezd: jóval fiatalabb szerető(k), alkoholizmus, súlyos esetben drog.  Ha nyitott szemmel járunk a világban, észre lehet venni, hogy a férfiak rejtett önértékelési problémáinak milyen színes megnyilvánulási formái léteznek a felsoroltakon kívül is.

Itt jegyzem meg, ha egy nőnek van valamilyen önértékelési problémája, az soha sem rejtett. Egy nő mindig nyíltan panaszkodik: hogy pl: „hú de nagy fenekem van, vagy de szeretnék nagyobb melleket, de jó lenne fogyni” stb.  Én még nem láttam férfit a tükör előtt, amint éppen magát vizsgálja, és negatív megjegyzéseket tenne a sörhasáraJ.

Komolyra fordítva a szót, azt hiszem, ezért vannak a férfiak nehezebb helyzetben, mint a nők. Mentálisan. A beléjük nevelt sztereotípiáknak „köszönhetően”. Ezért van az, hogy az ilyen típusú férfiak nem szeretik az olyan nőket, akinek önálló gondolata van, és azt el is meri mondani.

És – legalábbis szerintem – ezért választ sok férfi kimondottan buta nőt. (De ezzel a probléma okát még nem szüntette meg…) Egy ilyen nő mellett férfiasabbnak érzi magát: erősnek, okosnak, bátornak.  Ha véletlenül az ilyen típusú férfi, mégiscsak okos nőt választott, akkor mindent elkövet, hogy a nő önbizalmát leépítse. Ennek is sok módja létezik: pl:  egy tipikus mondat: „mert a Te kezedben minden elromlik”, utána jön, az, hogy ismerősök előtt beszól, esetleg megalázza. Az ilyen jellegű lelki terrort nagyon kitartóan tudják alkalmazni a cél érdekében. A végeredmény: a nő önbizalma romokban hever. A férfi ezzel valóban elérte célját, bebizonyította, mégiscsak Ő az okosabb, és a nő nélküle „életképtelen”. Bármilyen furcsán is hangzik: a hímsovinizmus és a rejtett kisebbrendűségi komplexus nem kizárják, hanem még ki is egészítik egymást, méghozzá egész jól.

Az a férfi, aki nem küzd rejtett önértékelési problémával, az soha nem hangsúlyozza kényszeredetten az eredményeit, és a versenyszellem sincs meg benne annyira, hiszen tisztában van a saját maga értékeivel, és hibáival egyformán. Tisztában van vele, hogy minden ember különböző, és mindenki másban jó. Csak és kizárólag az az ember tudja elfogadni a többit embert olyannak, amilyen, aki saját magát is el tudta fogadni..Az ilyen férfi valóban egyenrangú félként fogja tudni kezelni a nőket.

 

A szerző korábbi cikke itt olvasható.

 

Hozzászólások (89)Add Comment
harcikutya
...
Írta: harcikutya, június 22, 2011
Engem az is nagyon érdekelne, hogyan fejtette ki említett pszichológus a kijelentését.
Mostanában nagyon foglalkoztat, hogy országunkban az ún. segítők (pchicho szakemberek meg midnenféle önjelölt guru) mennyi kárt okoznak maguk is a sztereotípiák sulykolásával. Tisztelet a ritka kivételnek.
inamorata
...
Írta: inamorata, június 22, 2011
Erről Hadas Miklós jutott eszembe, ő kutat a témában-márminthogy a férfiasságot is hogyan konstruálják mesterségesen a nőiességhez képest, ahhoz viszonyítva és egyúttal azt is definiálva. A férfiasság kódjai nagyon jó kis könyv, ajánlom mindenkinek.
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, június 22, 2011
"Almási Balogh Pál orvos egyenesen úgy nyilatkozik, hogy a nők biológiai adottságuknál fogva képtelenek az értelem magasabb világába emelkedni."

Erről ez a filmrészlet jut eszembe:

http://youtu.be/SLqyWPIoEf8
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 22, 2011
A volt barátomnak az utolsó beszélgetős estén elmagyaráztam, hogy mi volt az érzésem vele kapcsolatban a kapcsolatunk alatt. Kikerekedett szemekkel hallgatott, 100%-os pontossággal adtam neki leírást saját magáról. Teljesen ledöbbent, hogy ennyire jól láttam a dolgokat és attól meg inkább megijedt, hogy mennyire éleslátó vagyok. (ez a halakságomból jön, láthatatlan antennákkal a fejemen járom a világot és minden rezdülést érzek, átérzek ... és mégis benne maradtam egy szar kapcsolatban ... de nem baj, majd legközelebb máshogy lesz.)
Akkor este könyörgött, hogy maradjak vele, ha már ennyire jól ismerem; hozzá tudnék járulni az ő személyisége fejlődéséhez. Kösz, de inkább nem.
Másnap közölte, hogy a következő pasimmal ne nagyon "pszichologizáljak", mert nem fog neki tetszeni.
Voilá. Nesze nekem.

Mint nagyon sok sztereotípiás faszinak, neki is az volt az alapproblémája, hogy sose kereste magában a hibát.
Ezzel szemben én mindig magamban kerestem a hibát, biztosan velem van a baj. Nem szeretnék általánosítani, hogy a nők magukban keresik a hibát, de lehet, hogy sokan vannak olyanok mint én.

Mindenesetre kijelenthetjük, hogy több nő van, aki az önfejlesztést választja az X-edik ugynaolyan hiba után. Ehhez pedig az kell, hogy az ember beismerje, hogy hibázott.

Ehhez pedig az kell, hogy az ember kritikusan tudja magát szemlélni (nemárt, ha kritikusan ÉS objektíven csinálja, különben mindenben hibát lehet találni, ahogy én is szoktam).

A férfiakba belenevelik azt, hogy tévedhetetlenek, gyönyörűek, mindig mindent jól csinálnak, ha netán mégsem csinálnak valamit jól, akkor az azért van, mert rossz volt aznap a széljárás...

Felismerni a hibáinkat és megpróbálni változtatni rajta k.kemény dolog. A nőknek mintha ez jobban menne (a feminizmus már szép eredményeket ért el, ezzel szemben a másik oldalon én nemigazán látok fejlődést). De itt abba is hagyom, mert megint le leszek cseszve übergenderezésért

smilies/grin.gif

PS: ez az "utunkban fetrengő bogárka" nagyon tetszik. Kíváncsi vagyok, hogy ÉN NŐKÉNT hány utamban fetrengő hímnemű bográkával fogok még találkozni. Csak vegyem észre őket majd...
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 22, 2011
Ezzel a másokhoz viszonyított önmeghatározással meg csak az a gondom, hogy ez ne má egy mesterségesen kialakított alá-fölé rendeltségi viszonyban legyen, jó? A ffiak elnyomják a nőket majd hozzájuk képest határozzák meg a saját hatalmukat. Ez k.jól hangzik.
Erre írta Soma vhol, hogy a férfiak a hatalmuk jókora részét a nők elnyomásából vették/veszik.
Ez annyira szánalmas. Tessék csak magukat a férfiakhoz mérni. Ki a jobb apa? Ki törődik többet a családjával? Ki sikeresebb a munkájában? Ki képes jobban megbírkózni a problémáival?
És nem az, hogy hazamegyek, verbálisan vagy tettlegesen erőszakot követek el a nőn, vagy a földbe döngölöm a munkahelyen, oszt akkor én leszek a jani. Jaj de szánalmas.
dudette
...
Írta: dudette, június 23, 2011
Felismerni a hibáinkat és megpróbálni változtatni rajta k.kemény dolog. A nőknek mintha ez jobban menne (a feminizmus már szép eredményeket ért el, ezzel szemben a másik oldalon én nemigazán látok fejlődést).


Igen, de annak, hogy a férfiaknál nem látunk fejlődést (bár Mo.-on én ilyen tekintetben a nők esetében is inkább csak visszafejlődést látok sajnos, már elég régóta), valószínűleg épp az eltérő szocializáció, a beléjük nevelt minták hibásak. Pl. hogy bevallani a hibáinkat gyengeség, és minden körülmények között (így a nő mellett is!) erősnek kell mutatkozni - a nőkre vonatkozóan általánosságban véve ez a követelmény nem jelenik meg ugyanolyan erővel, talán ezért is "könnyebb" nekünk beismernünk a hibáinkat, úgy magunk, mint mások előtt. A feminizmus fontos feladata lenne, hogy rámutasson azokra a mechanizmusokra, amelyek mindkét oldalon újratermelik a - mindkét nemre! - káros érték- és viselkedésbeli mintákat. Ezért örülök a cikknek, jöhet még több ilyen.
Limanna
...
Írta: Limanna, június 25, 2011
Komolyra fordítva a szót, azt hiszem, ezért vannak a férfiak nehezebb helyzetben, mint a nők. Mentálisan.


Menten sírva fakadok!
Mindig nehezebb helyzetben voltak?
Azokat a viselkedéseket amiket a feminizmus megjelenésének a számlájára ír a cikk, évezredek óta a csinálják a férfiak. Nincs összefüggés a kettő között. Ugyanúgy piáltak, ugyanúgy jóval fiatalabb szeretőket alkalmaztak, ugyanúgy drogoztak. Ugyanúgy nem szerették az önállóan gondolkodó nőket. Mindazt a viselkedést produkálták a nők felé ami miatt kialakult tulajdonképpen a feminizmus.
Rita
...
Írta: Rita, június 25, 2011
"Akkor este könyörgött, hogy maradjak vele, ha már ennyire jól ismerem; hozzá tudnék járulni az ő személyisége fejlődéséhez."

Még egy huszadrangú hódító is azzal jön, hogy ő milyen boldoggá tenne Téged, nem pedig azzal, hogy Te milyen hasznos lennél neki. smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif Amatőr a fickó smilies/tongue.gif

"Nem szeretnék általánosítani, hogy a nők magukban keresik a hibát, de lehet, hogy sokan vannak olyanok mint én."

Na én pl. nem... Elég nagy az arcom ilyen szempontból. Úgy vagyok vele, hogy fogadjon el olyannak, amilyen vagyok, és nem is bírom a kritikát. A párom nem azért van, hogy kritizáljon - mit várjak akkor a többi embertől?...
Ha egy kapcsolat nem működik/ött, annak kismillió oka lehet, de a lényeg általában az, hogy min. egy részről nem volt szerelem.
Erről senki nem tehet, a szerelem borzasztó ritka. És sajnos az ember másképp is áll hozzá a kapcsolathoz akkor, ha szerelmes, meg akkor, ha csak "megpróbálta" azaz pl. elfogadta a közeledést.
Nyilván ez az egyoldalúan szerelmes félnek szar. De szerintem ha a szerelem nem kölcsönös, akkor az nem is igazi szerelem, csak kivetítés - max. az illető belelovallja magát, az már egy másik dolog.
henike
...
Írta: henike, június 25, 2011
A férfi megakarta akadályozni, hogy a felesége továbbtanuljon. Érdekes....
A férfiak lelke kifürkészhetetlen. Értsd ezt nagyon negatív értelemben. Mi lehet egy ember lelkében, ha ezért megutálja a feleségét és ilyenre képes. Ilyenkor gondolom, hogy a férfiak nem is emberek, hanem valami furcsa lények.
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/video-sajat-ferje-csonkitott-meg-egy-tanarnot-2056272
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 25, 2011
Henike, szörnyű, hogy ilyen megeshet ma, de sztem a nyugati civilizációkban is ugyanúgy megtennék ezt a férfiak a feleségükkel/partnerükkel, ha lehetne ...

Kósza gondolat és nem tudom most pontosan megragadni, hogyan kapcsolódik ide, de leírom : a stanfordi börtönkísérlet jutott erről eszembe, ahol "túlnyomórészt fehér, középosztálybeli fiatal férfiak" két csoportra lettek osztva, börtönőrök (hatalom) és rabok (kiszolgáltatottak), és a börtönőrök azt tehettek meg a rabokkal, amit csak akartak. A kísérletet idő előtt le kellett állítani, mert a hatalommal felruházottakból a hatalom a legrosszabbat hozta ki.
Akit érdekel, az megnézheti a wikipédián, nagyon érdekes. http://hu.wikipedia.org/wiki/S...kísérlet
Gondolhatjátok, hogy mi van akkor, ha egy nő teljesen függ egy férfitól. Anyagilag, érzelmileg, gyerekileg, mindenhogyan.
Bubu75
...
Írta: Bubu75, június 26, 2011
Most találtam rá egy könyvre: Dr. Gary W. Wood: Nemek, hazugságok és sztereotípiák.
Csak néhány gondolatot idézek a könyvből: "A sztereotípiák nem jellemeznek; diktálnak... A sztereotípiák a férfiak és nők közötti éles határok fenntartását szolgálják"
" A különböző bolygó elmélet elfedi a hatalmi különbségeket, és társadalmi egyenlőtlenségeket...a " különböző bolygók" elmélet tisztán a hatalomról és az engedelmességről szól"
" Mindkét elmélet -női és férfi sztereotípiák- a dominó elven alapul: ha az egyik borul, borul az egész, ami káoszt eredményez"

Hát most itt tartunk! A női sztereotípiák nagy része már bukott, most a férfiaké következik!

EGy utolsó gondolat: "A gyerekeknek két sztereotipikus szülőre van szükségük? Lehet, hogy egy pszichésen kerek szülő jobb lenne....Ha továbbra is túlértékeljük a férfias vonásokat, és alul értékeljük a nőieseket, akkor végül aláássuk az emberiség jövőjét"
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 26, 2011
Bubu, ez a különböző bolygó elmélet a Mars-Vénusz hülyeség? Amikor a férfi visszahúzódik a barlangjába és akkor hagyni kell és engedelmesen megvárni, amíg kijön onnan?

A Hétköznapi hímsovinizmus c. könyvben (ami ingyen letölthető, csak a google-ban kell rákeresni) pont azt írják erről, hogy a férfiak így biztosítják be a hatalmi pozíciójukat. DIREKT hallgatnak, DIREKT nem osztják meg a gondjukat-bajukat-gondolataikat a nőkkel, ezáltal a nő egy 24/7 vigyázzállásba van kényszerítve; mindig arra vár szegényke, hogy elkapja a ritka "hozzáférhető" pillanatokat. A férfi hallgatása miatt bekövetkező kommunikációs űrt pedig kényszeresen beszélgetéssel tölti ki (ezért "beszélnek sokat" a nők)
Gyönyörűen ki van ez találva...
Bubu75
...
Írta: Bubu75, június 26, 2011
„Azokat a viselkedéseket amiket a feminizmus megjelenésének a számlájára ír a cikk, évezredek óta a csinálják a férfiak.”

Ez így van, de feministák is évezredek óta vannak… A feminista mozgalom csak még jobban felerősítette a férfiakban ezt a folyamatot. A cikkemmel nem akartam felmenteni a férfiakat az évezredes dolgaikból, inkább csak a hátterére akar rávilágítani, ami nem más: mint az évezredes sztereotípiák, és azok káros következményei a nőkre és a férfiakra egyaránt.

Angyalhaj! Amit írtál a volt barátodról, azt én is szó szerint átéltem!smilies/smiley.gif
Már sok embertől megkaptam, hogy nem kéne ennyit „elemezgetni”. Pedig szerintem nagyon fontos dolog mindkét nem számára. Egy kapcsolathoz két ember kell, de ahhoz is, hogy szétmenjen. Tisztába kell tenni, hogy én mit rontottam el, és mit rontott el a másik. Illetve mi volt az a folyamat ami a szakításhoz/ váláshoz vezetet. Ehhez nagy fokú önismeret szükséges, azért, hogy a legközelebbi kapcsolatnál idejében felismerjük ezeket a folyamatokat.

„A férfiakba belenevelik azt, hogy tévedhetetlenek”
A változatosság kedvéért erről is olvastam egy tanulmányt. Ennek az a lényege, hogy egy férfi, ha valamit elért, az magának köszöni, ha nem sikerült, akkor az egy külső ok miatt nem jött össze. Ha egy nőnek sikerült valami, akkor az csak a külső okok miatt jött össze, de ha nem sikerült, azért már magát hibáztatja. Egyébként ez is a sztereotípiák rovására írható. (egyszer össze kéne szedni, hogy miket lehet –ebben az esetben- a nemi sztereotípiák hatásának betudni)
Igen pontosan, ez a „különböző bolygó” elmélet a Mars-Vénusz hülyeségre utal!
De én nem használnám a „direkt” szót, mert az már tudatosságra utalna, ami érzelmileg kevés férfit jellemez. Ezekben a sztereotípiákban az a „szép”, hogy tudat alatt fejti ki hatását…
Szerintem az a tanárnő is ennek esett áldozatul. Ez egy tragédia, hogy így is megnyilvánulhat!
Vika
...
Írta: Vika, június 28, 2011
Az antifeministák egyik leginkább hangoztatott érve a nők egyenrangúsága ellen az, hogy az erős nő "elférfiatlanítja" a férfit. Az, hogy mit jelent az, hogy "elférfiatlanítás", persze már nem tudják megmagyarázni, csak hümmögnek, meg pocskondiáznak-
Merthogy ők képtelenek egyenlőségen alapuló párkapcsolatban gondolkodni: ezeknek a szerencsétlen - bocs, nincs rá jobb szavam - népeknek nem terjed tovább a gondolkodásuk annál, minthogy van elnyomó és van elnyomott. És persze, hogy a férfi az előbbi, a nő meg az utóbbi, mert "ez a természet rendje". Vagyis ezt sulykolja a patriarchális modell évezredek óta. Ha pedig a nő véletlenül "erős", azaz nem kell megvédeni, nem kell irányítani, nem szorul rá arra, hogy másokon élősködjön, akkor itt a világvége... A feministák meg megkapják az "elférfiatlanító" jelzőt. Pedig a férfi nem attól férfi, hogy elnyom és uralom alatt tart valakit, a nő pedig nem attól nő, hogy engedelmes szolgaként viselkedik.
Az "erős nővel" a patriarchális világkép védelmezőinek az a baja, hogy nem úr-szolga-rendszerben gondolkodik, hanem egyenrangú párkapcsolatban, ahol két erős ember békében él egymással, és egyszerűen nem éreznek késztetést arra, hogy uralkodni akarjanak a másikon. Sok víz lefolyik még a mindenféle folyókon, míg ezek a férfiak és nők belátják azt, hogy a demokrácia mindig jobb, mint a hűbéri rendszer.
Vika
...
Írta: Vika, június 28, 2011
"Almási Balogh Pál orvos egyenesen úgy nyilatkozik, hogy a nők biológiai adottságuknál fogva képtelenek az értelem magasabb világába emelkedni."

"Kedvenc" gurum, a Nemzet Tanítómestere, Müller Péter szerint a tudományos életben kiemelkedőt alkotó nők nem is nők, mert "nem gondolkodnak nőiesen". Nem kell a 19. századig visszamenni egy kis hétköznapi hímsovinizmusért: bőven elég, ha bemész egy nagyobb könyvesboltba, és megnézed a heti könyvsiker-listát, aminek a tetején ehhez hasonló magvas gondolatokat tartalmazó Müller Péter-könyvet fogsz találni. smilies/smiley.gif
rd.8495
...
Írta: rd.8495, június 28, 2011
Müller Pétert pártfogásomba venném annyiban, hogy a legnagyobb sikert elért Szeretetkönyvben egy egész fejezetet szán a nők évezredes elnyomásának érzékeltetésére.
Sok, eddig ezen el sem gondolkodó embernek így biztos vagyok benne, hogy ő magyarázta el, micsoda szerénytelen dolog volt a férfi részéről Önnön alakját festeni meg Isten képében, és hogy az ókorban sokkal inkább egyenrangú volt a nemi megoszlás akár az Istenek és szentek között is, sokmindent elmondva az akkori gondolkodásról.
Pl. hogy a mai nemi szerepek alapján vajon eszébe jutna-e valakinek is, hogy a vadászathoz, az igazsághoz vagy a bölcsességhez női istent rendeljen... ami az ókorban simán megtörtént, de a középkor és az újkor teljesen átformálta, megsemmisítette ezt az önálló, a hűségen és alázaton kívüli erényekkel bíró nőképet.
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, június 28, 2011
"„Azokat a viselkedéseket amiket a feminizmus megjelenésének a számlájára ír a cikk, évezredek óta a csinálják a férfiak.”

Ez így van, de feministák is évezredek óta vannak… A feminista mozgalom csak még jobban felerősítette a férfiakban ezt a folyamatot."

Bubu, hogy érted, hogy évezredek óta vannak feministák?
Mert ez max. csak nagyon gazdag rétegekre lehetett igaz.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 28, 2011
Voilá, így kell nőiesnek lenni.

http://divany.hu/eletmod/2011/06/28/a_nia_egy_olyan_tanc_amiert_a_ferfiak_halasak/

Mindez persze a férfiért van.

Amúgy ki a f.om találta ki azt, hogy egy nő nem nőies? Annyi ilyen cikk van, hogy hogyan találjuk meg a nőiességünket; arra gyanakszom, hogy ez egy n.jól álcázott hímsoviniszta módszer, amely a nők elbizonytalanítására szolgál. Íme, lássátok, nem vagytok már nőiesek. És ezt sok nő beveszi, és elmegy mindenféle hülyeséget csinálni, (a cikk címében is ez szerepel, hogy a férfiak ezt értékelik, hálásak érte; hát ennél jobb "nőcsalogatót" ki se lehetne találni), kidob egy csomó pénzt, ahelyett, hogy az önbecsülését növelné más módszerekkel.

PS: két napja gyakorlaton vagyok, párizs környéki cég, és a folyosókon a wc-k (női - ffi külön) úgy vannak elhelyezve, hogy egy irányból közelíthetők csak meg. Melyik a közelebbi wc szerintetek? És melyikhez kell távolabb menni?
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, június 28, 2011
Áh, a nia táncról nálunk is olvashatsz, persze az sokkal jobb cikksmilies/cheesy.gif:

http://nokert.hu/index.php?opt...&Itemid=25

Nekem az tűnt föl, hogy a nők viselkedését, és általában a női szexualitást problémásként állítják be. Hogy még véletlen se élvezhesse egy nő a szexet csak úgy, ha nem jó, vele van a baj. Párkapcsolatban dettó.

Most fél-off: mostanában azon bosszankodom (mert valamin muszájsmilies/tongue.gif), hogy mégis, mit kínálnak nekünk a reklámok? Tiszta ruhákat, ragyogó háztartást,csodás levesporokat. Max. egy jó csokit (ősztől úgyis drágább lesz).
És a férfiaknak? Izgalmas kalandokat, baráti sörözéséket, mert az az igazi férfi.
Basszus, még az "álomvilágban" is csak házitündérek lehetünk.

A kérdésedre a választ passzolom.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 28, 2011
Vasszűz, nekem is a szexualitás ugrott be, de szándékosan nem akartam belemenni. Viszont ha már belementünk, akkor csak annyit, hogy ezzel a "találd meg a benned rejlő szexistennőt" szöveggel az egész esetleges kudarcot a nőkre kenik, én meg ezennel visszakenem az összes kudarcot a férfiakra ... mert sztem igenis tudják, hogy mi a jó a nőnek, ezt a legmélyebb meggyőződéssel mondom, csak éppen kib.tt lusták, és a nők hibáztatásával és a nők arra történő rávevésével (hú egyre jobban fogalmazok), hogy saját magukban keressék a hibát, könnyebb benttartani a nőket egy szar kapcsolatban. Addig is van ugyanis ... ööö... meleg p.na meg vacsora.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 28, 2011
De jaj ! Merjél csak hibáztatni egy férfit ! Merjél neki szólni, hogy vmit nem jól csinál, te máshogy szeretnéd ! A férfi ott melegében felugrik, de előtte még közli veled, hogy korábban egyetlen b.nője se panaszkodott... A ffi hibáztatja a nőt, akkor a nő rájön, hogy ő esetleg nem a férfi által áhított szexistennő, ezen próbál változtatni, többször magához nyúl, kényszeríti magát arra, hogy a szexre gondoljon, fantáziál akkor is ha nem kéne, méregdrága fehérneműt vesz, MIKÖZBEN a f.szi pöffeszkedik és várja a változást. A nő ehelyett mondjuk azt is mondhatná, hogy na csá apukám...
A baj ezzel az, hogy az ember lánya akkor ismeri fel a szitut, amikor már egyszer maga is megjárta, és már azzal az egyetlen rossz kapcsolattal is iszonyú károkat lehet okozni egy nő lelkében.

Vika
...
Írta: Vika, június 29, 2011
Nőknek szóló reklámok... Sztori:
Belépek a facebook-ra, orrba vágnak a hirdetések, melyeket dirakt úgy állítottak össze a reklámszakemberek, hogy nekem, huszonéves nőnek a legjobban tetszenek. Ezek között található:
1. mellplasztika és ajakfeltöltés akciósan
2. wellness-hétvége
3. "Te is cipőmániás vagy?"
4. szép és olcsó ruhák katalógusáruházból
5. gyerekcipők
6. teljes körű terhesdiagnosztika magánklinikán
7. legtutibb fogyasztó módszer, fogyás koplalás nélkül
8. álomnő-tréning, avagy hogyan érd el, hogy a pasid melletted maradjon
9. francia nyelvtanfolyam olcsón (biztos szükségem van rá felsőfokú nyelvtudással)
10. főzőtanfolyam
11. olcsó manikűr-pedikűr
12. babafotózás olcsóért

Nem is nézik ki belőlem, huszonéves nőként, hogy más is érdekelhet engem a külsőmön és a gyerekvállaláson kívül. EZ szomorú...
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, június 29, 2011
Vika, és ha már gyereked van, akkor persze vedd meg a legdrágább cipőt/menj el minden vizsgálatra stb., mert különben rossz szülő vagysmilies/angry.gif.
Én már a bep*nthen reklámon is kiborultam, hogy nem adok meg mindent a gyerekemnek, hanem a gyógyszertárit kenem rá.
Az ajánlott oltások meg... hajaj, bele se menjünk. A zsarolás magasiskolája, ami ott folyik.
Vika
...
Írta: Vika, június 29, 2011
Igazad van, Vasszűz! Sajnos ha valaki nem teheti meg, hogy négydéultrahangra meg satöbbire menjen csilliárdokért, akkor már "rossz szülő"... Ugyanígy ha a gyereknek turkálóban veszed a ruhát,szintén "rossz szülő" vagy.
Szerencsére élesben még nem tapasztaltam ezt, lévén gyerekem még nincs, de tényleg nagyon rossz lehet a gyereket nevelő anyukáknak, hogy sokszor a többi gyereket nevelő anyuka szólja le meg rosszülőzi a másikat...
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, június 29, 2011
Vika, én nem a többi anyukára, hanem a médiavilágra meg reklámhadjáratokra gondolok... egyszer nézd meg a kisgyerekes szülőknek szóló hirdetéseket, mind tele van lelkiismeret-furdalást keltő szövegekkel (szinte mindenütt hívószó a "biztonság" meg a "legjobbat akarja a szülő" stb.) - mind azt sugallva, hogy csak akkor tettél meg mindent a gyerekedért, ha megveszed ezt meg azt. Egyszer talán a Porontyon közöltek egy autósülés-tesztet, asszem a legbiztonságosabbra kihozott 80 v. 100000 Ft volt.smilies/shocked.gif
Hát ki tudja ezt megfizetni, csak úgy, zsebből?
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, június 29, 2011
Hogy a másik anyuka mit mond, pláne ha idegen, vagy egy névtelen nicknév a neten, az érdektelen.
Amikor a kedves családtagok tudnak rosszszülőzni - na, az tényleg idegtépő.
Bubu75
...
Írta: Bubu75, június 29, 2011
Most sajnos munkát keresek. Így nézelődtem az interneten is. Egy női weboldal hirdetésére rákattintottam, és kijött a "csajvagyok.hu". Talán hozta a búvárlapok színvonalát...
Az "évezredek óta vannak feministák is" úgy gondoltam, hogy egész biztos vagyok benne, hogy -még mozgalom nélkül ugyan- de voltak nők (lehet férfiak is) akiknek nem tetszett a patriarchális rendszer, és megpróbáltak máshogy élni.
Bubu75
...
Írta: Bubu75, június 30, 2011
Bulvár lapot akartam írnismilies/smiley.gif Bocsi!
rd.8495
...
Írta: rd.8495, június 30, 2011
Azt hittem, direkt írtad búvárnak - minthogy még az ú is hosszúra sikeredett benne - és azt akarod kifejezni vele, hogy nagyon mélyre kell lesüllyedni hozzájuk smilies/grin.gif
Jó nyelv ez a magyar, hiába - bár a káromkodásrendszerét főleg nőként valahogy nem igazán szívelem.smilies/angry.gif
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, június 30, 2011
Ha már ennyi mindenről írunk itt a hsz-ek között, leírnám a mai tapasztalatomat. 4 napja vagyok gyakorlaton, és két csaj már kifigyelte, hogy én milyen "döbbenetes" mennyiségű szénhidrátot eszek meg ebédre (bocs, nem tetszik a francia kaja, úgyhogy rizs/krumpli/sültkrumpli + friss saláta a menüm, húst meg nem nagyon eszek). És hogyhogy ilyen vékony vagyok?
Genetika, ezt örököltem (ííííííí, rossz válasz)
(Majd délután mégegyszer felhozták a témát)

Mi a túrónak kell figyelni, hogy ki mit eszik? Kinek hányas a körmérete?
Na EZT biztosan nem csinálják a férfiak. Ennyivel előbbre vannak nálunk.
A nők annyira kompetitívek, mindig minden helyzetben, holott ez egy munkahely, ahova dolgozni jár az ember és nem a többi nővel verseng. Ezt biztosan meg lehet magyarázni valamivel, de én k.ra utálom, és nem először fordul elő ez velem.

Ezen a hozzáálláson kellene változtatni, mert ebből nem lesz összefogás ...
alomi
...
Írta: alomi, június 30, 2011
Angyalhaj,
Ki kell abranditsalak. En a ferjemet kerdeztem meg errol, es csak munkahelytol fugg, hogy azon versengenek-e a pasik, hogy ki hany golt rugott, hany felest ivott, vagy kinek van menobb telefonja vagy autoja. O ugy fogalmazott, hogy minden ilyesmi a "kinek van nagyobb farka" kerdesre vezetheto vissza, es a kornyezeten mulik, hogy az extrem sport vagy a sorhas valik merceve.
rd.8495
...
Írta: rd.8495, június 30, 2011
Hááát, őszintén szólva, mint minden "éhező", azaz magát legtöbbször visszafogó túlsúlyos ember, a férjem is meg én is irigykedve nézzük mindannyiszor, hogy a nádszálvékony kínai csajok mekkora halom rizst bevágnak, és a kínai éttermek mekkora adagokat adnak.
Ha én annyit ennék, biztos 150 kiló lennék és nem 90, gondolom mindig - pedig valószínűleg nem erről van szó, és ha én ugyanazt tenném, amit ők, akkor én is olyan lennék...
De nem tudom a titkot, ööö....öööö.... esetleg nem árulnád el ?
Vika
...
Írta: Vika, június 30, 2011
Rd!
A híres neves "A francia nők nem híznak" c. könyv írója egyenesen felháborítónak tartja, hogy a neves nyugati táplálkozási szakemberek úgy kezdik a könyveiket, hogy "hagyd el az összes szénhidrátot, pl. ne egyél többé kenyeret". Szerinte a francia nők titka a kis adagokban, a gazdag fűszerezésben, a változatos menükben és a tálalásban rejlik. Mondván hogy az ételnek igazából csak az első néhány falatkája jelent kényeztetést az ízlelőbimbóknak (így okoz tényleges örömet az evés), így ha sokfajta ételből eszel aprócska adagokat, akkor gyakorlatilag bármit ehetsz. Kenyeret, krumplit, tésztát, rizst is - mértékkel.

A kínaiak azt mondják, hogy azért van olyan kevés túlsúlyos és cukorbeteg kínai, mert ők a gyerekeiket kicsi korukban nem szoktatják rá az édes ízre. Sosem adnak a gyereknek cukrot, csokit, a teát ízesítetlenül isszák, gyümölcsöt alig esznek, stb. Így aztán felnőttként sem fogják igényelni a sok felesleges cukrot. Kínában állítólag mindig jókat röhögnek azon, hogy a "nyugati nőknek" rendszeres édességfalási rohamaik vannak. El sem tudják képzelni, hogy miért alakul ez ki...
Rita
...
Írta: Rita, június 30, 2011
A nők versengése a patriarchális érdekeknek való behódolás. A férfiuralmú berendezkedésnek ugyanis érdeke, hogy a nők ne fogjanak össze, és - Vika reklám-felvetéséhez is kapcsolódva, hozzáteszem - ne beszélgessenek értelmes, hasznos dolgokról, csak körömlakkokról, meg a szénhidrát mennyiségéről. A szülőség nyilván nem tartozik a haszontalan témák közé, de nem mindegy, hogy az elvárások, vagy a tapasztalatok építő jellegű megosztása mentén alakul. De azt sem tartanám női témának, mert jó esetben az apukákat is érdekelhetik a gyermekgondozás kérdései.
Vika, a francia nyelvtanfolyam ajánlásában én nem látok semmi kivetnivalót, a nyelvtanulás egy hasznos értelmes időtöltés, és jó esetben genderfüggetlen dolog. (Az egy dolog, hogy Neked nincs rá szükséged) Én legalább néha kapok goth bolt ajánlókat is smilies/tongue.gif smilies/cheesy.gif
rd.8495
...
Írta: rd.8495, július 01, 2011
A patriarchális érdekekről jut eszembe : rohadtul az agyamra megy ez a "ez a legszexibb A PASIK SZERINT"
című újmódi divatmarketing, melyek ráadásul napról napra felbukkannak a KAPU főodalának vezető hírei között (!!!) - úgyhogy ezúttal már nem is álltam meg a dolgot szó nélkül:
http://www.femina.hu/szepseg/a...ik_szerint
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, július 01, 2011
Nemrég láttam egy ételszállító-cég heti ajánlatát, cukorbetegeknek is készítenek ételt, hát bőven volt benne krumpli, rizs... meg is lepődtem, de állítólag mehet, nyilván nem lehet egész nap azt enni. És még mindig jobb, mintha tésztát vagy kenyeret etetnének.

Vika: édességfalási rohamai azért vannak a nyugati embernek, amiért sok a dohányos, az alkoholista. Valahogy ki kell bírni az életet, a nőknek meg a házasságot.
Arról nem is beszélve, hogy (és ettől sírórohamot kapok, komolyan, nem tudok a gyerekemnek normális kaját adni, amíúgy is eléggé elrontottuk, sajnos) MINDENBE belepakolják a cukrot, a kolbászba, a szalámiba, a felvágottba... az egyszem csabai kolbász is elesett végül a csatában, most már abba is. Piacon árulnak szalámit (mármint hivatalosan, nem a pult alól), de akinél jó volt, az megszüntette ott az eladást, aki a helyére jött, azé meg nem ízlik.
Hát mi a jó fészkes fenéért kell pl. a méregdrága p*ck szalámiba cukrot tenni?
Egyébként Kínában élő csaj írta egyszer, hogy iszonyat, mennyire cukroznak mindent, szóval pont fordítva, mint ahogy te írtad... lehet, hogy ez is vidékfüggő, nem tudom.

Rita, talán Popper Péter nyilatkozta egyszer, hogy annyira nincs kontrollunk a saját életünk fölött, annyira irányítva vagyunk, hogy gyakorlatilag csak egyetlen terület maradt, ahol szabad a beleszólásunk: a zabálás. Rengeteget foglalkozunk azzal, hogy mit, mennyit eszünk, képtelenek vagyunk egy jóízűt enni.
Mondom ezt úgy, hogy amikor visszafogtam a szénhidrátot, nekem is jót tett, nem savasodtam annyira (a lányommal az első pillanattól, az orvos írt is fel valami savlekötőt, mert már annyira rosszul voltam).
Másrészt még megjegyezném, hogy rosszabbul élünk, mint négy éve, hiába a gasztrobloggerek (egy igen jelentős részének) sznobsága, hogy csak minőségi árut és biozöldséget, sokan már a hasukon spórolnak. És a szénhidrát olcsó meg laktató kaja.
Vika
...
Írta: Vika, július 01, 2011
Vicces ez a "13 legcsábítóbb blúzfazon", főleg, miután tapasztalataim szerint a férfiak legnagyobb többségét nem érdekli, hogy pontosan hány fodor és hány masni van az ember blúzán... Akit viszont mégis, azt általában olyan kontextusban érdekli, hogy "ezt és ezt a ruhát felveheted, ezt és ezt pedig nem". Magyarán aki nettó hímsovinizmusból megszabja a párjának, hogy milyen ruhákat hordhat...

Rita! Nem azzal van a bajom, hogy nyelvtanfolyamot kínálnak nekem, lévén imádok nyelvet tanulni. Itt a vicc az, hogy elvileg a facebook úgy kanalazza össze a rólad szóló tudnivalókat, hogy figyeli az adatlapod és a megnyilvánulásaid, ezek alapján pedig úgy gondolja, hogy nekem akkor is szükségem van nyelvtanfolyamra, ha egyébként nehézség nélkül kommentelek és levelezek több nyelven. Az meg egyenesen sértő, hogy ha kell, ha nem, a szemembe nyomják a "kövér vagy, fogyjál le", és a "túl kicsi a melled, nagyobbítasd meg" - hirdetéseket. Nem egyszer és nem kétszer, hanem állandóan, hiába csukom le őket. Nemrég mondjuk beszereztem egy reklámszűrő-programot, ez azért segít valamelyest. smilies/smiley.gif

Vasszűz! Sajnos tény, hogy a boltban kapható ételek többsége olyan sok felesleges dolgot tartalmaz, hogy az már idegesítő. Az vegyianyagmentes biocuccokat meg tízből kilenc magyar ember nem képes megfizetni. Én szinte teljesen leszoktam a felvágottakról pl. mióta tudom, mennyi felesleges dologból állnak. Igaz, előtte sem voltam híve a "minden tocsogjon a zsírban, a tetejét meg szórjuk meg porcukorral"-típusú magyar konyhának.
Sajnos Kínában is átalakulóban vannak a fogyasztási szokások, és a 90-es években a nagy nyitással együtt a nyugati étrend is terjedőben van. Aggódnak is rendesen az illetékesek.
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 01, 2011
Kedves RD!
Mint ahogy anno bátyám mondta valamikor: „fogyni csak egyféle képen lehet: többet kell mozogni, mint amennyit megettél. Más módszer nincs, aki mást mond hazudik!”Tehát mozgás! Pluszban kisebb kalória bevitel, de csak 15%-os csökkentéssel. Drasztikusan nem szabad, mert akkor az izomból fogyunk, és hát nem ez a cél. Valamint este 6 után se együnk.

Más: a könyvben amit most éppen olvasok (már utaltam rá: Nemek és hazugságok) abban a szerző azt állítja, hogy a férfi sztereotípiának 4 alappillére van, és ebből az egyik a „csak semmi lányos”, amire vissza lehet vezetni az egész hímsovinizmust.
Hekate
...
Írta: Hekate, július 01, 2011
„A nők versengése a patriarchális érdekeknek való behódolás.”
Én inkább úgy gondolom, hogy az emberek nemtől függetlenül versengőek, egyéni különbség lehet a mértékben, de mindkét nemet egyformán érinti. Mert az erőforrások szűkösek.
Míg a férfiak általában autóval/presztízzsel/stb versengenek, a nők a külsejükkel, a “jobb-nő-vagyok-mint-XY”, esetleg a főztjükkel (“jobb-süteményt-sütök-mint-a-fiam-barátnője”), a népszerűségükkel stb.

A szénhidrát fontos, főleg reggel. A lényeg az, hogy lassan lebomló szénhidrátot együnk, mert az nem nyomja azonnal a vércukorszintet az egekbe, hanem viszonylag sokáig szinten tartja. Pl. barnarizs, tönkölybúza. A fehér liszttel/fényezett rizzsel készült ételeket kell kerülni.
Amúgy meg a fogyás attól is függ, hogy kinek milyen gyors az anyagcseréje. Én is most gyorsítom a sajátomat, rendszeres edzéssel és 3 óránkénti evéssel (sokszor eszem, de keveset.)
Admin Bogi - Vasszűz
...
Írta: Vasszűz, július 01, 2011
Vika, pedig most azt mondják, hogy zsírral főzzünk, mert az a jó.
És hát tényleg jobb, mint olajjal, azért valljuk besmilies/smiley.gif.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 01, 2011
Azért a bio cuccokkal vigyázzatok. Fro-ban pl egy olyan permetezőszert használnak hozzá (igen, azt), amit az unió betiltott normális terményeken. De a bio-soknak kivételt tett, ne kérdezzétek, hogyan, miért, egy riportban hallottam. Meg azt is mondták, hogy a gazdák elég nagy hányada nem enne a saját gyümölcséből, zöldségéből, sőt! sokan öngyilkosok is lesznek. Ez most komoly.

Bubu ! Írnál még valamit a Nemek és hazugságok c. könyvből? Mi az a 4 alappillér? Én itt nem jutok hozzá ezekhez a könyvekhez, ez nem ér...
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 01, 2011
Amint áttanulmányoztam szívesen írok majd róla többet. Egy igazi feminista alapmű azt hiszem, de még csak meg sem említi azt a szót, hogy feminizmus... Állítólag a vaterán is rajta van, szerintem bárhova elpostázzák. Én az alexandra-online könyvesboltból rendeltem
Tannhauser
...
Írta: Tannhauser, július 02, 2011
"A nőkben az osztozás érzése a családi osztozásban gyökerezik - a kicsinyek gondozásában, az ennivaló összegyűjtésében és elkészítésében, az öröm, a szeretet és a bánat megosztásában. A temetési siratás a nőktől ered. A vallás a nők monopóliumaként indult, csak azt követően vették el tőlük, hogy túlságosan domináns társadalmi erővé lett. A nők voltak az első gyakorló és kutató orvosok. Sosem volt tiszta egyensúly a nemek közt, mert az erő együtt jár bizonyos szerepekkel, mint ahogy bizonyosan a tudással is."
Frank Herbert
inamorata
...
Írta: inamorata, július 02, 2011
Vika a reklámokkal kapcsolatban, ami még ennél is durvább, hogy a gmail a levelezést is figyeli, tehát a magánlevelek témájául szolgáló egyes kulcsszavakra reagál és aztán az oldalsávban ahhoz kapcsolódó hirdetéseket tálal... Folyamatosan monitorozza az érdeklődésedet a személyes adatok védelme ellenére, ez azért durva, mert megsérti a levéltitkot. Én a jó múltkor azon lepődtem meg egyébként, hogy a Déli Pu-n Magyar Narancsot szerettem volna venni az újsáognál és látom ám, hogy a politikai újságok a férfilapok címszó alá voltak téve smilies/cheesy.gif Hadd érezzem rosszul magam, hogy farok nélkül is képes vagyok politikával, közélettel foglalkozni.
Bubu a könyv tényleg nagyon-nagyon jó, de elsősorban nem feminista, hanem gender mainstreaming-központú (persze a kettő fonódik több ponton). Akit érdekel pár száz forintért megveheti a konyvudvar.net oldalról, én is onnan szereztem be.
A mozgással kapcsolatban: persze, hogy fontos, de sajna napi 8-10 óra munka után az ember képtelen mozogni és elvenni időt olyanoktól, akikkel az alatt az idő alatt akár együtt is lehetne. smilies/sad.gif Ennyire egoista nem vagyok. Mondjuk én a szőrtelenítésre szánt időmet is sajnálom és mindig morgok, hogy olyankor bár inkább a pasimmal lennék. Úgyhogy hiába fogják bevezetni a hamburgeradót, mozgás nélkül mit sem ér, viszont nekem meg nehogymár a jó édes anyukám legyen szidva, amiért ülőmunkát végzek ezért az államért és azért, hogy tudjak neki adózni. smilies/grin.gif
Az én munkahelyemen is folyton megy egymás testének a figyelgetése, én furcsa is vagyok nekik, ugyanis teljes mértékben vállalom a mindenféle ösztönkésztetéseim kielégítésére irányuló hedonizmusomat és ne tudjátok meg, pár nő mennyire nem tud azzal mit kezdeni, hogy nem magyarázkodom a testem miatt és nem bántom (mert amúgy ez a közmegegyezés), hanem elfogadtatom másokkal az igényeit és tulajdonságait úgy, hogy közben rohadtul nem érdekel a fogyózás (az egészséges étrend igen, ezért vagyok vegetáriánus) és nem azzal vagyok elfoglalva, hogy a testemet minél kisebbre zsugorítsam össze, lehetőleg addig, míg nem lesz zavaró tényező mások szemében annyira, hogy meg sem látják. smilies/smiley.gif Én döntöm el, mekkora helyet foglalok el a világból.
inamorata
...
Írta: inamorata, július 02, 2011
"Míg a férfiak általában autóval/presztízzsel/stb versengenek, a nők a külsejükkel, a “jobb-nő-vagyok-mint-XY”

Én erről azt gondolom, hogy sok férfi alakította így,ugyanis egy részüknek a női test sem több, mint egy másik presztízseszköz. A Playboy-ban ott van, hogy ilyen a karórád, az autód, a ruhád, ha versenyképes hím vagy és ilyen nőt húzol magadra. Nem több egy presztízscikknél. Sokan úgy gondolnak a női testre, mint valami farokereklyére, ezért kell elvártnak kinéznie a női testnek, mert ugyanarról akarják, hogy árulkodjon, mint a nagy piros sportkocsi: nagy farkam van, férfias vagyok, gazdag, ergo van presztízsem. Ettől persze nem lesz jobb nekik, a többi férfi csak kiakad, hogy a nőknek csak a pénz a fontos, ezért vannak egyedül, ebből jön a nőgyűlölő minden nő kurva-megállapítás, majd a kiégettség, düh, frusztráció,(ön)gyűlölet, holott a férfiak alakították azt, hogy a pénz a fontos meg a női szépség, vékonyság, gravitációnak ellenálló mellek, de mégis ők szenvednek tőle a legjobban (csak hogy a cikk címére is hozzak egy eklatáns példát). Pedig az, amit a női testtől a férfiak elvárnak nem más, mint impotenciájuk bizonyítéka. Minél szilikonmellűbb és vékonyabb derekú nőtől indulnak csak be, annál jobban demonstrálják saját impotenciájukat.
rd.8495
...
Írta: rd.8495, július 02, 2011
Inamorata, te pontosan azt és úgy írod, amit és ahogy én érzek smilies/smiley.gif Ezt már régóta folyamatosan érzem, újabb és újabb példák egyre erősítik, hogy ilyen gondolati azonosságba még nem szaladtam bele soha.
És azért jó ez, mert én nem minden gondolatot fogalmaztam meg, ami itt most fehéren-feketén megjelenik a hsz-eidben.
Meg azért is jó, mert eddig azt hittem, hogy egyedül vagyok, aki ilyennek látja a világot. És eléggé "megnyugtató", hogy nem is...
alomi
...
Írta: alomi, július 02, 2011
Ezt a folyamatot egy Connell nevu szociologus vizsgalja, hegemonic masculinity neven lehet keresni. Az a lenyege, hogy igen, a hatalmon levo ferfiak sajat maguk nyomjak el a tobbi ferfit, akik valamilyen modon nem felelnek meg az adott helyen es idoben elvart FERFI eszmenyenek. Pl. nem feher, nem hetero, nem erdekli a foci, nem volt katona, szeret fozni, nem politizal, nem tozsdezik - tulajdonkepp barmi lehet az ok.
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 03, 2011
"Bubu a könyv tényleg nagyon-nagyon jó, de elsősorban nem feminista, hanem gender mainstreaming-központú."
Úgytűnik még nem vagyok tisztában teljesen a fogalmakkal. Mindenesetre amit most találtam az interneten a gender mainstreaming-al kapcsolatban, az alapján úgy tűnik,hogy ezt az irányt képviselemsmilies/smiley.gif
Ugyanis nem csak az háborít fel, hogy a kamionsofőr barátnőmnek az egyik munkahelyen azt mondták, hogy nem veszik fel, mert nő, hanem az is, ha egy férfit nem vesznek fel valahova, mert férfi, és megbélyegzik, hogy ez "női munka".
inamorata
...
Írta: inamorata, július 03, 2011
Rd, köszi, tökjó volt erre felkelni.Érdekes, én pont azért kezdtem el ideírni, mert azt éreztem, hogy végre egy hely, ahol talán nem néznek ki a gondolataim miatt, szóval kissé félve. smilies/cheesy.gif
Limanna
...
Írta: Limanna, július 03, 2011
inamorata, r.d!

Én is így gondolom. De én azt is, hogy a gyerekek is gyakran csak státuszszimbólumok a pasik számára.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 04, 2011
Na megint kiakadtam. Ma az egyik kolléganőm elárulta, hogy a céghez ha jön egy új kollegina, aki szingli, akkor rögtön rásütik, hogy kétségbeesetten pasit keres magának.
Nos, én már "bennevagyok a korban", de szingli vagyok, és kikérem magamnak, hogy bárki is egy tüzelő szukának nézzen.

Azért mondjuk a nők egy része úgy öltözik fel a munkahelyre, mintha tényleg tüzelne ... ezt nagyon gáznak tartom, és jómagam kifejezetten ügyelek arra, hogy nőies de semleges ruhákat vegyek fel bentre.

A látószögembe azért beleesik, hogy enyhe megrökönyödéssel néznek a pasik bent, mert egyiküket se veszem észre

(ugyanis mindig azon agyalok, hogy hogyan egyeztessem össze a munkát a tanulással, meg hogyan nyomtassak tananyagot úgy, hogy ne vegyék észre).smilies/grin.gif

Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 04, 2011
A férfiak szeretnek abban a hitben élni, hogy a nő élete csak és kizárólag körülöttük forog, és mindenáron azt akarják elérni, hogy a nő felvállalja a hagyományos szerepet. Feleséget szerválnak maguknak, majd szeretőt keresnek, mert mi lehet jobb 1 elnyomott nőnél ? Hát 2 elnyomott nő.
Aki nem hajtja igába a fejét, az kurva, fapina, frigid, farka van, vagy éppen tüzelő szuka. De mindenképpen érthetetlen és megsemmisíteni való.
Tudom, most nem írok korszakalkotó dolgokat, de n. mérges vagyok.
Istenem, ha egyszer megtudhatnám, milyen farokkal élni ! Hogy mi az a k. nagy szám benne.
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 04, 2011
Angyalhaj! Úgy tűnik sok hasonló vonásunk van!smilies/smiley.gif
Szintén a szinglik táborát növelem 36 évesen(akarom mondani elvált). Valamikor -nem rég- voltunk egy családi összeröffenésen, és hát ott volt 4 család, erre megkérdezték tőlem, hogy nekem miért nincs pasim. Mire válaszoltam, hogy amilyen példákat látok azok nem győznek meg arról, hogy nekem egy pasival jobb lenne, sőt!... Nem mintha férfi gyűlölő lennék, csak hát tudatos vagyok, és tudom, hogy milyen nő vagyok, és, hogy milyen férfit keresnék. De pont azért vagyunk itt, mert nem álltunk be sorba, és nem követjük a "hagyományos értékrendet".
Egyszer a munkahelyemen, mikor egy nagyon jó szabású (de nem mini) szoknyát vettem fel, megjegyezte a 60 év feletti főnököm, hogy nagyon jó a szoknya, de legközelebb vegyem fel annak, aki tud is vele mit kezdenismilies/smiley.gif Nos azóta én is ügyelek az öltözködésre, figyelek, hogy mit hova vegyek fel, és nem szabad keverni, mert az rosszul sülhet elsmilies/smiley.gif
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 04, 2011
"mert mi lehet jobb 1 elnyomott nőnél ? Hát 2 elnyomott nő."

Angyalhaj! Ez a mondat különösen tetszett!smilies/smiley.gifsmilies/smiley.gif
Rita
...
Írta: Rita, július 05, 2011
"Azért mondjuk a nők egy része úgy öltözik fel a munkahelyre, mintha tényleg tüzelne ... ezt nagyon gáznak tartom, és jómagam kifejezetten ügyelek arra, hogy nőies de semleges ruhákat vegyek fel bentre."

"nagyon jó a szoknya, de legközelebb vegyem fel annak, aki tud is vele mit kezdeni"


Én semmi beleszólást nem tűrtem/tűrök/tűrnék az öltözködésembe. Az oké, hogy van egy common sense, hogy a váll nélküli, fél mellett szabadon hagyó, stb. stb. fűzős felsőmet nem dolgozni veszem fel, hanem buliba, színházba. stb. DE a határt hol lehet meghúzni??? Mi számít provokatívnak? Egy szoknya, ami jól áll? Miért ne vehetnéd fel? Tehetsz róla, hogy a mai szépségideál értelmében jó alakod van? Szégyelld, rejtsd el, járjál zsákban, csak hogy ne kelts szexuális frusztrációkat a viselkedni nem tudó férfi kollégákban?

Én pl. nemigen tudnám zsákon kívül mással elrejteni a melleimet, de bocs, nem fogok úgy kinézni, mint egy tehén, csak mert egyes csorgó nyálú ösztönlények nem tudnak uralkodni magukon.
Rita
...
Írta: Rita, július 05, 2011
Akik pedig szidják az egyedülálló nőket, és a párkapcsolat szépségei mellett érvelnek, nem fogják fel, hogy az ezirányú attitűdöt a környezetben adódó lehetőségek alakítják. Ha egy nő mindenhol csak hímsoviniszta, párját megcsaló stb. stb. férfit lát maga körül, csoda-e, ha inkább marad egyedül?
Rita
...
Írta: Rita, július 05, 2011
"Nem mintha férfi gyűlölő lennék, csak hát tudatos vagyok, és tudom, hogy milyen nő vagyok, és, hogy milyen férfit keresnék."

Pontosan! És ha nem találsz olyat, akivel az alapelveitek egyeznek, miért mennél bele egy veszekedős, nem kielégítő kapcsolatba egy olyannal, aki mellett le kéne faragnod magadból???
Én most nem a hercegről beszélek hófehér paripán (habár miért ne, egy az egyenlőség szellemében gondolkodó férfi személyében még ő is befuthat smilies/wink.gif ) - de bizonyos gondolkodásbeli hasonlóságok igenis fontosak egy párkapcsolatban.

Én is voltam sokat egyedül, illetve van 1-2 olyan kapcsolatom, amiről úgy vélem, nem kellett volna, mert már az elején észrevehettem volna a kb. szakadéknyi különbségeket. (Ez nem feltétlenül értékítélet.)

Szóval egyetértek, hogy az egyedülálló állapot nem feltétlenül valami rémálomszerű mumus - egy rossz kapcsolat inkább az.
Rita
...
Írta: Rita, július 05, 2011
"nem azzal vagyok elfoglalva, hogy a testemet minél kisebbre zsugorítsam össze, lehetőleg addig, míg nem lesz zavaró tényező mások szemében annyira, hogy meg sem látják"

Sztori pár évvel ezelőttről: bérletet váltottam egy konditerembe, mert állandóan fáradtnak, gyengének éreztem magam, és erősebb akartam lenni. Jön az edző (csaj), veszi a formanyomtatványt, írja a bemelegítést, aztán kérdezi: "Honnan akarsz fogyni?" Mondom, "sehonnan, erősíteni szeretnék, az állóképességemet szeretném növelni" Gyerekek azt a nézést le kellett volna fotózni. Mintha egy marslakóval állt volna szemben smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif Egy csaj, aki, mily furcsa, mozogni jött a konditerembe, nem pedig mert utálja a testét, úristen!!! smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif Végül összedobott egy általános edzéstervet, de szerintem azóta se volt ilyen eszement kuncsaftja smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 06, 2011
Igen ezzel én is így vagyok!smilies/smiley.gif Ha valaki azért kezd el mozogni, mert hogy fogyni kell, az már régen rossz. Azért mozogjon valaki, mert szeret. És ez -mellékesen- előbb, vagy utóbb látszódni is fog. De a motiváció nagyon nem mindegy: az egyik egy belső, hogy én ezt szeretem csinálni. A másik pedig egy külső, hogy megfeleljen mások elvárásainak. Az utóbbi soha nem fog tudni kellő eredményt felmutatni.
Egyébként engem a hastánc húzott ki az önértékelési problémáimból!smilies/smiley.gif És rájöttem, hogy miért. Azért mert itt állandóan a tükör előtt vagy. De most nem kritikusan mustrálod magad, hanem a mozdulataidat figyeled. És gyakorlatilag egyszerűen megszokod a saját magad látványát, hiszen itt gyakorlatilag objektíven nézed a saját mozdulataid.

Egyébként tényleg Rita, az egy nagyon jó kérdés, hogy hol van az öltözködésben a határ! Mi az ami még nem kihívó, de csinos. És, hogy milyen területre lehet még felvenni.
Az ember megtanulja, hogy mi az előnyös oldala. Én pl nem tudom a melleimet hangsúlyozni, viszont hosszú lábaim vannak. Így a miniszoknyát preferálom. De ha vastag harisnyával veszem fel, már nem annyira kihívó, mint mondjuk egy necc harisnyávalsmilies/smiley.gif
pollito
...
Írta: pollito, július 08, 2011
"Én döntöm el, mekkora helyet foglalok el a világból. "

ezért külön köszönet!
szintén erősítem a 30-as szingli klubot, csak gyerekkel. vicces (és egyben szomorú) anekdota: (volt-férjnek azóta van csaja -nemrégóta). egy vita közepette (persze a gyerekről) bedobta a -szerinte- übersértést: bevallhatod mostmár, hogy a fene nagy feminizmusod megbukott, azóta is egyedül vagy..... hát röhögtem is, mérges is voltam.
télleg szar beismerni, hogy feltűnően jól vagyok egyedül mostanság??? és egyáltalán miért gáz egyedül lenni?
nem mintha nem ismerkednék, de eddig senki nem érdemelt még egy első randit sem.


egyébként alátámasztom a cikk lényegét- a faszik valóban foglyai a saját hülyeségüknek, és úgy látom vergődnek a ketrecükben. azt viszont nagyon gáznak látom, hogy a férfi-szerepkeresés ciki, és tilos beszélni róla, tilos beismerni.
Rita
...
Írta: Rita, július 09, 2011
Olyannal nem is érdemes kezdeni, aki (komolyan, és nem csak poénkodva) gúnyolja a feminizmust, és igazolni akarja annak nem helytálló mivoltát. Én tuti a fejéhez vágtam volna valami olyat, hogy inkább vagy egyedül, mint egy olyan tuskóval, mint ő. Vagy hogy a fergeteges szexuális élmények tekintetében nincs nagy különbség a vele való házasság és az egyedüllét között. Keress rajta valami gyenge pontot, amivel megalázod úgy, hogy ő hallgat el, nem Te!
Rita
...
Írta: Rita, július 09, 2011
Az egy dolog, hogy összeszedett egy - gondolom - nálad önalárendelőbb, szende csajszit, akit egy ideig még tud szédíteni - de egy igazi férfi nem menekül el nyüsszögve, fülét-farkát behúzva egy feminista nőtől sem. smilies/tongue.gif
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 10, 2011
Jól írja Pollito, a faszik saját hülyeségük foglyai !
Én azon petézek le, hogy vannak dolgok, amik nem férnek bele a saját magukról kialakított jó képbe. És van, amitől ők "jó emberek" lesznek.
A volt pasim még az elején nagy büszkén mondta, hogy az összes volt barátnője a mai napig tartja vele a kapcsolatot. Ez annak a jele, hogy ő nem lehet "rossz ember".

1) ez a sematikus jó ember - rossz ember felfogás egy végtelenül leegyszerűsített gondolkodásmódra utal (mint kiderült, a pasi is csökkentett módban működött, de nála nem is volt normál módú indítás opció)
2) azóta kínosan ügyelek arra, hogy soha ne válaszoljak a leveleire és ha telefonon hív, azonnal kinyomjam.

A feminizmusod megbukott kezdetű mondatra meg hát ... sztem a pasinak fogalma sincs arról, hogy mi a feminizmus, és a nőt csak akkor tekinti embernek, ha talál magának férfit. Engem se vesznek emberszámba...
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 10, 2011
És persze tudom, hogy ha megtudná, hogy azóta se volt pasim, akkor benne is meglenne az, ami Pollito volt párjában van: nolám, most bebizonyosodott, hogy VELE volt a gond, és nem velem !
Fel sem merül bennük, hogy lehet, hogy egy nő inkább egyedül marad a kütyüivel, ha már nincs minőségi párkapcsolat ÉS minőségi szex a láthatáron, minthogy egy 80 kilós csecsemő mellett tengesse a napjait (ez nagyon tetszik, vki írta fentebb).
Erre jön a Csernus, aki azt mondja, hogy akkor nincs valami rendben, ha az ember mondjuk csak a karrierjére koncentrál, és az érzelmi életét elhanyagolja. Én télleg bírom a Csernust, de nem szeretem, hogy azt próbálja sugallni, hogy vmi nem stimmel VELEM, csak mert a karrieremre koncentrálok, és annyi pénzt szeretnék keresni, hogy soha ne kelljen anyagilag függenem egy férfitől. Én nem tehetek róla, hogy csupa f.szfejjel találkozok; nem, nem én vonzom be őket, hanem egyszerűen nagyon kevés a normális pasi, és én ahelyett, hogy ezen siránkoznék, inkább a karrierre koncentrálok (és szeretem ezt a szót).
Nagyon kevés ember találja meg az igazit. A maradék meg menjen a süllyesztőbe a 80 kilós csecsemők közé? Kösz, ebből nem kérek.
dudette
...
Írta: dudette, július 10, 2011
Erre jön a Csernus, aki azt mondja, hogy akkor nincs valami rendben, ha az ember mondjuk csak a karrierjére koncentrál, és az érzelmi életét elhanyagolja.

Az ilyen kijelentésekkel az a legnagyobb baj (leírtam ugyanezt a másik cikknél is), hogy jellemzően nőkre vonatkozóan hangoznak el. Mikor van szó arról, hogy nem egészséges, ha egy férfi csak a karrierjére koncentrál, az érzelmi életét, a párkapcsolatát elhanyagolja? Nem, ezt úgy képzeljük el, hogy az ideális, társadalmi megbecsültséggel rendelkező férfi a hivatásának él, jól keres, a nő meg asszisztál mellé, minden erejével a férfi ilyen irányú kiteljesedését segíti (beleértve, hogy elvégzi a kevésbé fennkölt feladatokat, mint pl. házimunka, gyereknevelés, de még akár művész- vagy tudóspároknál is megfigyelhető ez, hogy a nő sokszor nemcsak háziasszonyt, de titkárnőt, személyi asszisztenst, menedzsert játszik a férfi mellett, miközben elhanyagolja a saját karrierjét).
dudette
...
Írta: dudette, július 10, 2011
Bocs, idézetnek akartam, nem linknek, csak mellényúltam.
Rita
...
Írta: Rita, július 10, 2011
Angyalhaj, nem lenne kedved írni egy cikket az egyedülálló illetve "karrierista" nőkről? Nagyon sajnálnám, ha ezek a gondolatok elvesznének a hozzászólások közt.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 10, 2011
Vasárnap délutáni sütizéshez idevágok egy cikket.
Szegény férfiaknak tényleg nagyon nehéz dolguk van.

"Ezeket a nőket ne vedd el feleségül!
Nagyon nehéz dolguk van a férfiaknak, ha házasságon törik a fejüket, ugyanis egyre kevesebb nő van, aki alkalmas lenne rá. A következő 5 nőt kerüljék el!
A krónikusan beteg nő: Aki normálisan szeretné élvezni az életet, az vigyázzon, és beteg nővel sohase jusson odáig, hogy közöttük a házasság gondolata akár csak szóba is kerülhessen. A házasság értelme, hogy a házastársak kiegészítsék egymást és boldog életet éljenek, erre pedig egészséges nőre van szükség.
A neurotikus nő: A neurotikust nem könnyű felismerni, legkevésbé, amikor szerelmes, márpedig párválasztás idején többnyire ez a helyzet. A neurózis nem olyan betegség, melyre ujjal lehet rámutatni, mint például a köszvényes csomóra, hanem inkább magatartásbeli forma. De hogyan lehet felismerni? Az ilyen nőt a kudarc jellemzi, feltűnően sokat beszél a múltjáról, a szüleiről, mindenki felett álló lényeknek tartva isteníti őket, vagy végtelen gyűlölettel beszél róluk. A neurotikus nő szeretné, ha "megértenék", ugyanis mindenért másokat hibáztat. Általában a negatívumok maradnak meg benne, soha nem felejt, és nem bocsát meg.
A gyermeteg nő: A gyermeteg, infantilis nő nem ritka, és sok férfi számára igen vonzó jelenség. A férfiakról általában primitív elképzelései vannak, és szexuális érzéke is fejletlen. Érzelmi reakciói olyanok, mint a gyermeké, könnyen sír, és mindenen vihog. Mint egy gyereket, könnyű megvigasztalni ajándékokkal. Az anyaság és a házasság komoly feladatainak betöltésére pedig éretlen.
Az álerotikus, önmagát imádó nő: Egy tapasztalatlan férfi könnyen áldozatul esik az álerotikus nőnek. Ártatlan kígyó , csábító jelenség, az ember azt gondolhatja csupa erotika, a díszes cukorkásdoboz azonban belül üres. Ez a nőtípus önmagába szerelmes, egész nap a tükör előtt áll, nagyon jól tudja, hogyan kell a férfiakkal bánni...de egyik sem kell neki! Az ilyen nő egyáltalán nem alkalmas házasságra!
A férfinál okosabb nő: Egy férfi soha ne vegyen el olyan nőt, aki sokkal okosabb, és műveltebb nála. Állandó konfliktus helyzetet teremt, ugyanis a nő a házasság alatt soha nem fogja átengedni a vezető szerepet a férjének, ami akár impotenciához is vezethet.
forrás: Dr. Fritz-Kahn A szerelem iskolája"
molylepke
...
Írta: molylepke, július 10, 2011
" a faszik saját hülyeségük foglyai"

Újfent az advocatus diaboli szerepét fogom játszani, de hadd jegyezzem meg, hogy enyhén szólva is cinikus, aljas húzás azért sírni és asztalt csapkodni, ha minket nőket hibáztatnak, ha áldozattá válunk, de a pasiknak gond nélkül a képébe vágjuk, hogy az ő hibájuk ha szenvednek. Mondjátok ezt azoknak a srácoknak-férfiaknak, akiket azért cseszegetnek, közösítenek ki, vernek össze és késelnek meg, mert merészkedtek a közhelyes férfiszereptről eltérni, biztos díjazni fogják. Én is díjazom, elvégre milyen jó is lenne, ha a párom lenne a következő Sophie Lancaster, és még azért is ő lenne a hibás, hiszen nem tud kitörni a ketrecből.

Csernust meg nem értem miért hordjátok le, én olvastam tőle a Nőt és a Férfit is, mindkettőben írja, hogy nem jó az, ha az ember a munkába menekül, és a kőkemény racionalitással próbálja kompenzálni a 0 érzelmi intelligenciáját. Igen, leírja a pasikról azt is, hogy nagy részük érzelmileg egy anyja szoknyája mögé bújó kisegyerek 30 évesen is, szóval kábé ugyanazt írja róluk, amiket ti itt, arra meg végleg nem bíztat senkit hogy ezekkel a gyerekemberekkel álljon össze. Szerintem először ti is inkább olvassátok el pár könyvét, ha lehet a fentebb említett kettőt, és aztán vitassuk meg, hogy mennyire próbálja a nőket és a férfiakat belebetonozni a hagyományos szerepeikbe.
dudette
...
Írta: dudette, július 10, 2011
molylepke: A többes számból gondolom, rám is vonatkozott a Csernusos megjegyzés, de ha figyelmesen olvasod, amit írtam, kiderül, hogy egyáltalán nem Csernus nézeteire vonatkozott, nem is olvastam a könyveit. Ezek szerint ő jelent kivételt - nekem viszont az a tapasztalatom, hogy a karrierizmusra vonatkozó negatív megjegyzések jellemzően nőkre vonatkozóan hangzanak el.

Az első bekezdéssel abszolút egyetértek, az én hozzászólásom még az elején is erre akart utalni. A patriarchátus rendszere - amelynek mi nők is úgymond fogjai vagyunk, és a férfiak is - nem egyenlő az egyes férfival.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 10, 2011
Jaj a Csernusos mondatomat nem értették meg. Látod Rita, ezért nem írok én cikket smilies/grin.gif
De biztos én írtam vmit rosszul. Én értettem, az a lényeg.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, július 10, 2011
Minden tiszteletem Csernus dokinak, minden könyvét olvastam, álmomból felébresztve el tudom mondani, visszafelé, minden második c betűt kihagyva, és pontosan emlékszem arra, hogy ha az ember gyereke harmincvalahányéves korára nem él stabil párkapcsolatban, akkor ott gond van. Az oldalszámot nem tudom sajnos.
Mondjuk akkor elég sok embernél gond lehet.
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 10, 2011
Én Csernus a Nő, és a Férfi című könyveit olvastam, többször is. Sehol egy szóval nem írja -ha jól emlékszem- hogy mitől lesz egy férfi férfi, és mitől nő a nő. Azt írja mitől lesz a férfi is, és a nő is FELNŐTT EMBER. De voltam az önismereti tréningjén is, és egy szóval sem hozott fel semmilyen sztereotípiát. (a többi "átlag" pszichológussal ellentétben) Amikor pl megtudta, hogy siklóernyőzöm, nem azt kérdezgette, hogy hogyan tudja egyesíteni magában a férfias, és nőies oldalt?. Sőt cirka ezek a dolgok nem is érdekelték. Arra figyelt, ahogyan valaki valamit mondott, és hihetetlen ahogyan rá érzett a dolgokra!!! Ha valakinél egy kis bizonytalanságot is kiérzett, egyből rá csapott.
Az emberi játszmákra utal, mikor azt írja, hogy , ha nincs jól működő párkapcsolatod x évesen, akkor gond van. Ezért biztat a különválásra, mert a gyerek lát egy adott mintát otthon, és gyönyörűen megtanulja a különböző játszmákat alkalmazni... Valamint azt is írja, ha valaki egyensúlyba került magával, akkor bőven akadnak olyanok akik csak a vérét akarják szipolyozni, és akkor észnél kell lenni, és kerülni az ilyen típusú embereket. És előbb- vagy utóbb be fogja vonzani, aki szintén hasonlóan érett ember. Én is csak Angyalhajt tudom megismételni: minden tiszteletem Csernus dokinak!
Bubu75
...
Írta: Bubu75, július 10, 2011
Még valamit Csernusról. Sokan nem szeretik a kemény stílusát. Olvastam Kánya Kata Társtaláló című könyvét is, ami gyakorlatilag pont azt írja le, mint Csernus, csak sokkal lágyabban. De az az igazság, hogy aki benne van, és akinek változtatni kéne, az arra a lágyabb stílusra egész biztos nem fog. Talán megjegyzi, hogy nahát milyen igaza van, de lépni nem lép. Csernus a keménységével próbálja rávenni az embert, hogy tegyen is valamit.
pollito
...
Írta: pollito, július 13, 2011
micsoda lavina indult, azt hittem olvasatlan marad a kommentem.
nos, én nem szándékozom sem eltaposni ,sem bosszút állni, mert ő a gyerekem apja. a kölök fejlődését biztosítandó igyekszem tisztelni benne azt az embert, akit annyira szerettem hajdanán, hogy gyereket akartam tőle.
a férfiak a hülyeségük foglyai: nálunk úgy alakult, hogy gyerek nélkül működött az egyenlőség, házimunka, szórakozás, munka terén is, aztán jöttek anyagi problémák és jött a gyerek. teljesen kifordult előző önmagából és kikelt belőle az igazi konzervatív férfitípus. pelenkát cserél, gyereket látogat, fürdet, altat, stb. De az én szerepem számára megkérdőjelezhetetlenné vált mint otthon-ülő-takarító-főző-éjszaka- egyből-dugni-akaró némberré, és persze számára megengedetté vált a korábbi életvitel folytatása is.
na, erre gondoltam, amikor azt írtam ,hogy a saját hülyeségük foglyai. mert egyszerűen nem értem, hogy ami korábban működött miért ne lehetne továbbvinni másik síkra, már gyerekes családként? segítséget, támogatást rengeteget kapott volna, ha el akarta volna fogadni.
arról nem beszélve, hogy mióta egyedülűálló anyaként ismerkedem arcpirító dolgokkal bírnak közeledni a pasik (pl: te HTB vagy?) és amikor azt mondom: "na kösz, inkább nem" meglepődnek

az viszont kicsit dühít, hogy azt írod "hogy enyhén szólva is cinikus, aljas húzás azért sírni és asztalt csapkodni, ha minket nőket hibáztatnak, ha áldozattá válunk" - egy szó sem esett arról, hogy valaki is áldozat lenne. az egy másik történet, másik élethelyzet, nem a hétköznapi pofára esés, és nem összekeverendő szerintem.
én spec nem érzem magam áldozatnak.
molylepke
...
Írta: molylepke, július 13, 2011
Nézd, a te egyéni esetedben lehet, hogy a pasid a saját hiábájából nem tudott változtatni, de ez alapján kissé érdekes azt a tanulságot levonni a cikkből, hogy a pasik a saját hülyeségüktől szenvednek. Ez egy eléggé csúnya általonosítás, és a probléma kábé 50%-ról való nagyvonalú elfelejtkezés. Mert nem csak azért vannak problémái a férfiaknak, mert hülyék, hanem mert a "lazamacsógyerekek" is nagyon igyekeznek a "rendespasiknak" keresztbe tenni, akár verbális (beszólogatás, érzelmi zsarolás, megalázás, sztereotípiák erőltetése) akár fizikai bántalmazás útján. Erre szerintem nem jó ötlet rátenni egy lapáttal és elbagatellizálni a dolgot azzal, hogy de az máááás.

Ja, és ez még mindig nem érv, hogy de az mááááááás. Az áldozathibáztatás azt jelenti, hogy van egy vétlen fél, és egy elkövető, és nem az utóbbit hibáztatják azért, ami a vétlen féllel történt. Ezt akkor is áldozathibáztatásnak hívják, ha nem szó szerint lesz áldozata valaki fizikai bántalmazásnak vagy balesetnek, hanem "csak" kihasználják, zaklatják, érzelmileg zsarolják, átverik, megalázzák, vagy rásegítenek a pofára esésre.
rókatorta
...
Írta: rókatorta, július 13, 2011
Rég láttam már ennyi hülyeséget egy rakáson, mint amiket ez a "Dr." Fritz Kahn összeírt. Ráadásul úgy beszél a neurózisról, mintha lepra lenne. Csernustól is olvastam már olyat, ami nem tetszett, és a stílusa se mindig jön be, de egyébként szerintem értelmeseket szokott írni, férfiakról, nőkről egyaránt. Igaz, ami igaz, a könyveit nem olvastam, csak rövidebb cikkeket.
rókatorta
...
Írta: rókatorta, július 13, 2011
molylepke, teljesen egyetértek. Érdemes ilyen szemmel végigolvasni bármelyik fiúkollégiumról/iskolai fiúközösségről szóló történetet, pl. Roald Dahlt (de az Iskola a határonnak is vannak ilyen vonatkozásai), ahol gyakran részletesen leírják, milyen kemény lehetett azoknak, akik nem akartak beállni a sorba. Ez természetesen egy sarkított helyzet, de enyhébb formában szerintem a társadalom egészében is érvényesül.
rókatorta
...
Írta: rókatorta, július 13, 2011
"milyen kemény lehetett azoknak" - bocsánat, szóval azt akartam mondani, hogy nehéz lehetett... smilies/cheesy.gif
rd.8495
...
Írta: rd.8495, július 13, 2011
"Rég láttam már ennyi hülyeséget egy rakáson, mint amiket ez a "Dr." Fritz Kahn összeírt. Ráadásul úgy beszél a neurózisról, mintha lepra lenne. Csernustól is olvastam már olyat, ami nem tetszett, és a stílusa se mindig jön be, de egyébként szerintem értelmeseket szokott írni, férfiakról, nőkről egyaránt"
Naja, de mielőtt efféle összehasonlításokba bonyolódsz,
jobb tisztázni, hogy "Dr." Fritz Kahn 1888-ban született - Csernus Imre viszont 1966-ban.
3-4 generációs korkülönbség ebben a korban és témában egyáltalán nem csoda, hogy ég és föld.
rókatorta
...
Írta: rókatorta, július 13, 2011
rd, ezt tényleg jó tudni, köszönöm. smilies/smiley.gif Nem azt akarom mondani, hogy így Kahnt többre értékelném, de, gondolom, csak azt mondta, amit sokan mások is. Nem összehasonlítani akartam egyébként kettejüket, külön bekezdést kellett volna nyitnom.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, április 27, 2012
Itt egy gyongyszem. Minden ami a férfiaknak fontos.
http://apu.blog.hu/2012/04/27/...ign=index


az ilyen cikkek legalàbb annyira àrtalmasak a férfiaknak, mint a noknek. (és a legmegdobbentobb az, hogy konkrétan "apu" blogjàrol szàrmazik az iràs, feltehetoen egy kisgyerekes apukàtol)
palmoni
...
Írta: palmoni, április 27, 2012
Angyalhaj: Ez poén akar lenni, bár nekem sem esett le, csak amikor megláttam, hogy Puzsér és FAM írják ezt a blogot. (Puzsért mondjuk nem bírom elviselni.)Azt hiszem, csak rá akarnak mutatni, milyen szépen együtt járhat ez a sokféle előítélet. Igaz, hogy ha csak ennyi idő után esik le, akkor nincs sok értelme...
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, április 27, 2012
Azért sztem azt lehet érezni, ha valaki ironizàl - szerzotol fuggetlenul. En itt nem éreztem, ellenkezoleg, elég "valodinak" hat.
kriszti
...
Írta: kriszti, április 30, 2012
Erről a cikkről eszembe jutott egy másik, amit nemrég olvastam. Azzal a kérdéssel foglalkoztak, hogy miért néznek a férfiak pornófilmet. Nos azért, ha esetleg nem tudtátok volna, mert ott még legalább férfinak érezhetik magukat. Magyarul: ott még megalázhatják a nőt! Én azért szembesíteném néha a férfiakat azzal, hogy mit is találnak ők férfiasnak. Tárgyként használni a másik testét, megvetni azt, akit érezni akarok? Elnyomni azt, aki azért van, hogy én megszülethessek? Úgy viselkedni, mint egy ösztönállat, és nem úgy, mint egy érző és gondolkodó ember? Egyáltalán, férfias, ha csak magamra gondolok, keserűvé teszem annak az életét, aki mellettem van? Ha ezt tisztáznák a férfiak magukban, máris könnyebb lenne elviselniük és megérteniük a feminizmust. Csak ha néha-néha beleképzelnék magukat a nő helyébe. Tudom, hogy mindenki a társadalom, a kor, a neveltetés „áldozata”, de felnőtt emberek vagyunk! Miért ragaszkodunk olyan elmúlt korok szerepeihez, ahol boszorkányokban és sárkányokban hittek? Miért nem gondolkodunk végre, saját következtetésekre találva, miért elégszünk meg a készen kapott válaszokkal? Minden női portálon azt olvasom, hogy meg kell felelnünk a férfiaknak. Az egyik legnagyobb sztereotípia, hogy a férfi nem tud megváltozni (mintha állat lenne, aki nem tud gondolkodni, csak ösztönei vannak), ezért nekünk el kell fogadnunk őket így, és meg is kell felelnünk nekik. És annyi nővel találkoztam már, aki így is gondolja (sokkal többel, mint aki nem). Tőlük azt kérdezném: megéri?
kriszti
...
Írta: kriszti, április 30, 2012
Egyébként a férfiaknak nagyon is tetszenek az erős nők, félnek tőlük vagy tartanak a közvéleménytől, amiért olyat választottak, aki mellett nem felelhetnek meg a sztereotípiáknak.
kriszti
...
Írta: kriszti, április 30, 2012
bocsánat, kihagytam azt a szót, hogy esetleg, az első vessző után!
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, április 30, 2012
A minap olvastam egy cikket arrol, hogy a nagyon magasan képzett nok 70%-a egyedul marad, mert a férfiak nem viselik el az olyan noket, akik a csalàdot a karrier mogé helyezik. Oké. Kivàlasztanak egy csalàdot elotérbe helyezo not. Aztàn amikor kialakul a csalàd, jon a gyerek, akkor nyafognak (tisztelet a kivételnek), hogy az asszony nem veluk foglalkozik, nincs szex, ésatobbi. Holott megkaptàk azt amit akartak: a csalàdot elotérbe helyezo not.
Akkor hogy is van ez?
A magasan képzett noket meg nem hagyjàk szaporodni, mert azok a gyerekuknek vlszleg màs mintàt adnànak tovàbb, mint a hagyomànyos alàvetettséget vallo nok.
Angyalhaj
...
Írta: Angyalhaj, április 30, 2012
Az elobbi gondolatot még folytatni akartam volna a kisgyerek melletti félredugàssal, aztàn vàlàssal.
Igazàbol amikor a férfiak a csalàdot akaro noket teszik elore, akkor arrol van szo, hogy azt akarjàk, hogy a no kizàrolag veluk foglalkozzon. Ezt jelenti a "csalàd".
Az persze egyiknek sem tetszik, ha az asszony este vacsora helyett arrol szàmol be, hogy mekkora deal-t utott nyélbe aznap. A karrierre koncentràlo nok igazàbol autonom lények, nem màsvalakiért élnek, hanem sajàt magukért. Huuh, ez baromi félelmetes lehet sok - sok férfinak.

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy